Jag renoverar. Försöker att bevara gamla detaljer. De grova handsmidda spikarna och tidens tand har gjort en del med br ädorna. Sprickor går alldeles utmärkt att fixa, men ur ska jag göra men hål och grova skrapmärken? Jag ska måla hela salen, och vill intge att spacklade områden suger mer eller mindre än om givande trä.
Jag har fått olika förslag
Mitt eget, plugg/mindre träbitar och sedan trälim och sandspånsblandning.
Gysinge. Linoljekitt
Färghandel träspackel
Finns det någon byggnadsvårdsentusiast eller annan klok därute som kan ge svar eller förslag?