Jag renoverar. Försöker att bevara gamla detaljer. De grova handsmidda spikarna och tidens tand har gjort en del med br ädorna. Sprickor går alldeles utmärkt att fixa, men ur ska jag göra men hål och grova skrapmärken? Jag ska måla hela salen, och vill intge att spacklade områden suger mer eller mindre än om givande trä.
Jag har fått olika förslag
Mitt eget, plugg/mindre träbitar och sedan trälim och sandspånsblandning.
Gysinge. Linoljekitt
Färghandel träspackel

Finns det någon byggnadsvårdsentusiast eller annan klok därute som kan ge svar eller förslag?
 
T
Det fungerar bra med linoljekitt om du sen målar med linoljefärg. Jag har även använt vanligt snickerispackel med gott resultat innan linoljefärg..

Sen är linoljefärg ganska förlåtande så du behöver inte spackla alla repor.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.