Jag ska bygga igen en öppning efter dörr i källaren där det ska bli tvättstuga. Ena sidan kommer att kaklas och den andra jag att lägga puts på. Väggen där öppningen finns är gjord av lekablock klätt med puts. Vad ska jag använda för material för att sätta igen öppningen och kunna kakla respektive puts på andra sidan?
Min första tanke var att använda träreglar och lägga syll emellan. Klä detta med plywood och gips för att sedan prima så att fukten håller sig borta.
Vad tror ni om det? Andra idéer?
Min första tanke var att använda träreglar och lägga syll emellan. Klä detta med plywood och gips för att sedan prima så att fukten håller sig borta.
Vad tror ni om det? Andra idéer?
Leca är ju hur roligt som helst att jobba med. Typ som att bygga med legoklossar. Bästa instegsmaterialet som finns för att ta sig in i murandet och putsandets värld. Billigt är det ju dessutom, och lätt att ändra, så det är inte hela världen om man gör fel någon gång.
Jag murade Leca första gången förra sommaren, gillade du lego som liten kommer du tycka det är skitkulS sole_oggi skrev:
Köp ett blad till tigersågen så du kan kapa, provade vinkelslip först men sågblad var mycket enklare att få det rakt/snyggt tyckte jag.
Pröva! Jag tyckte det var kul som attan!
Glöm inte slänga i nån armering var 3 varv med typ.
Haha såg inte din post först, du refererar med till legoPNO skrev:
Klicka här för att svara