Tidstariff? Där du betalar olika vid olika tider på dygnet?
Det där med två räkneverk är lurigt.
Jag såg på en bekants faktura från elhandelsbolaget 7Hkraft att det fanns Produktionsverk 1 och Produktionsverk 2 för solströmmen han säljer till 7Hkraft. 7HKraft har inte kunnat förklara varför de har två Produktionsverk på sin faktura, och påstår att det är elnätsbolaget som skickar data för två produktionsverk. Men elnätsbolaget vill inte kännas vid att de skickar data för två räkneverk. De skyller på varandra och kommer ingen vart.
Till saken hör att det är ett nytt enfamiljshus, byggt 2019, och elnätsbolaget upphörde säkert för minst 10 år sedan med att låta kunder nyteckna dubbeltidstariff.
Jag såg på en bekants faktura från elhandelsbolaget 7Hkraft att det fanns Produktionsverk 1 och Produktionsverk 2 för solströmmen han säljer till 7Hkraft. 7HKraft har inte kunnat förklara varför de har två Produktionsverk på sin faktura, och påstår att det är elnätsbolaget som skickar data för två produktionsverk. Men elnätsbolaget vill inte kännas vid att de skickar data för två räkneverk. De skyller på varandra och kommer ingen vart.
Till saken hör att det är ett nytt enfamiljshus, byggt 2019, och elnätsbolaget upphörde säkert för minst 10 år sedan med att låta kunder nyteckna dubbeltidstariff.
Redigerat:
Klicka här för att svara
