1 882 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Mäta slitage på sågklinga
Hej,
funderar på att börja hyra ut lite verktyg via Hygglo men vet inte riktigt hur man ska tänka kring slitage på klingor. Är det möjligt att mäta slitaget och debitera på något enkelt sätt?
Petter
funderar på att börja hyra ut lite verktyg via Hygglo men vet inte riktigt hur man ska tänka kring slitage på klingor. Är det möjligt att mäta slitaget och debitera på något enkelt sätt?
Petter
Man kan ju hyra ut utan klinga och slippa problemet helt och hållet men personligen skulle jag oroa mig mer för att någon klant misshandlar sågen på något annat sätt.
För mig är det helt otänkbart att hyra ut mina verktyg och maskiner till vilt främmande människor för att tjäna några tior.
Mina tio cents...
//Ronnie
För mig är det helt otänkbart att hyra ut mina verktyg och maskiner till vilt främmande människor för att tjäna några tior.
Mina tio cents...
//Ronnie
Besserwisser
· östergötland
· 2 667 inlägg
Beror ju på det är för klingor..
Men jämför med en hyrfirma
Men jämför med en hyrfirma
Jag hyr endast ut utrustning till byggen där jag själv arbetar. Även om det inte är jag som använder utrustningen själv är folk försiktigare om ägaren är bakom knuten och kan dyka upp när som helst.
Det enda som går att hyra ut åt främmande folk är en meterlång bit järnvägsräls. Är den kortare tappar de bort den och är den längre så kröker de den.
Det enda som går att hyra ut åt främmande folk är en meterlång bit järnvägsräls. Är den kortare tappar de bort den och är den längre så kröker de den.
Klicka här för att svara