Hej! finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig... Jag har kikat runt lite och funnit att det numer finns flera tillverkare av skivor som man får använda i badrum enligt gällande normer, men vilken skall man välja??? vilka fördelar / nackdelar finns det med skivorna och vad skall man använda som fuktspärr till skivorna för att få en så bra lösning som möjligt??? Skall man enbart ha fuktspärr i skarvarna eller ska man ha det på hela skivorna??? Behöver man ha fuktspärr i taket?... Frågorna är många, med de nya reglerna blir det ju lite mer att tänka på, har bara renoverat badrum med gips tidigare (2006), hoppas att man kan få lite hjälp.
 
Hej, och välkommen..

Överst bland inläggen här i badrumsforumet finns ett antal klistrade trådar med bra och nyttig grundinformation. Läs dem.

Det framgår inte av ditt inlägg om du tänkt kakel/klinker eller matta.
Regelverket kring kakel/klinker styrs av BBV. Se mer på www.bkr.se

Taket tätskiktas inte, utan målas med en våtrumsfärg.
 
Tack för tipset.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.