Vi har en lackad trappa som haft en hel del repor och märken på stegen. Nu har vi använt lackfräs på stegen och en skrapa precis på kanten neråt. Fronten på stegen eller vad man ska kalla det är inte rörda än. Har fått förslaget att lägga ett lager parkettlack bara på det jag har slipat och sedan lacka igen på hela trappan. Vad tror ni om det? Kan jag göra så? Eller måste jag slipa allt?
 
lopec
Där det inte är slitet behövs inte lika mycket jobb

Tvätta, rugga upp gamla lacken med fiiiint papper, lägg på ny lack.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.