Vi har en lackad trappa som haft en hel del repor och märken på stegen. Nu har vi använt lackfräs på stegen och en skrapa precis på kanten neråt. Fronten på stegen eller vad man ska kalla det är inte rörda än. Har fått förslaget att lägga ett lager parkettlack bara på det jag har slipat och sedan lacka igen på hela trappan. Vad tror ni om det? Kan jag göra så? Eller måste jag slipa allt?