Jag har idag spånskivegolv, på detta golv kommer jag lägga spånskiveremsor och däremellan golvvärmerör i plåtar.

räcker det med att skruva spånskiveremsorna - eller måste man limma dem mot golvet?
 
Du måste limma och skruva, annars är risken att det börjar knarra efter ett tag. Det är inte roligt med tanke på att du inte kan åtgärda det i efterhand.
Glöm inte lumppapp om du skall lägga plankgolv ovanför plåtarna.
 
ok tack - hade inte en tanke på att knarr skulle vara en orsak til limning - mycket bra forum detta!
 
Annars är det vanligare att man lägger vanlig granpanel 21x120 för värmeplåtar.

Använd "vinterlim" av valfritt fabrikat. Det är ett inomhuslim som kan läggas vid minusgrader. Vitsen i det är fallet är dock att det är mycket starkare än vanligt trälim.
 
ok ska fixa sådant lim

hade redan inköpt spånskivor för ett antal månader sedan - idag hade jag nog valt råplan 22x120 eller 22x145 - det hade blivit lite billigare per kvm
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.