1 141 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
måste man limma spånskiveremsorna?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Du måste limma och skruva, annars är risken att det börjar knarra efter ett tag. Det är inte roligt med tanke på att du inte kan åtgärda det i efterhand.
Glöm inte lumppapp om du skall lägga plankgolv ovanför plåtarna.
Glöm inte lumppapp om du skall lägga plankgolv ovanför plåtarna.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Annars är det vanligare att man lägger vanlig granpanel 21x120 för värmeplåtar.
Använd "vinterlim" av valfritt fabrikat. Det är ett inomhuslim som kan läggas vid minusgrader. Vitsen i det är fallet är dock att det är mycket starkare än vanligt trälim.
Använd "vinterlim" av valfritt fabrikat. Det är ett inomhuslim som kan läggas vid minusgrader. Vitsen i det är fallet är dock att det är mycket starkare än vanligt trälim.
Klicka här för att svara