Hej alla experter!

Jag håller på att bygga ett orangerie ca 40m2 och har just lagt på råsponten. Tanken var egentligen att jag skulle vara klar med pappen i dag men pga att allt tar längre tid än man trott som vanligt så har jag inte kommit så långt som jag tänkt mig.

Problemet är att jag nu ska åka bort fyra dagar. Frågan är då - måste jag täcka med presenning eller liknande? Tanken var att åka och köpa en sådan men nu har jag pga frustration över dåligt virke blivit tvungen att ta två öl så kan inte köra.

Ska jag åka och köpa och täcka taket i morgon bitti, detta skulle medföra försenad resstart samt sur hustru? Eller ska jag låta det vara och tänka att det torkar så det är ingen fara?

prognosen är att det inte ska regna jättemycket men lite grann.

Tack!

• Trästomme för ett hus under konstruktion i en trädgård med verktyg och material synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Konstruktion av trädgårdstakstomme i trä med tillhörande trädgård och byggmaterial på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir det blött så kanske det sväller och slår sig och inte säkert att det återgår till nolläge när det väl torkar. Jag hade slängt på en presenning.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Rickard.
Proffshandeln öppnar jäkligt tidigt så det är bara ställa klockan och hänga på låset ;)

Hellre sur fur än sur fru.

• Haha
  • Gilla
Kashew och 3 till
  • Laddar…
P Patrik Hazard skrev:
Hellre sur fur än sur fru.
Eller sur furu…

Ok - verkar som det gäller att täcka! Följdfrågan blir då hur jag ska göra för nu regnade det överraskande ikväll och således är taket nu blött. Kan jag slänga på en presenning på ett blött tak eller bör det torka upp först?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.