488 läst ·
9 svar
488 läst
9 svar
Måste jag stänga av vattnet då jag skall justera prisolrören?
Jag skall bygga nytt kök i lägenhet och lägga prisolrören bakom skåpen.
Vattenrören låg förut under de gamla hurtsarna, och är något krokiga.
De nya hurtsarna ger (och lagarna om genomföringar) inte möjlighet att nu lägga rören under de nya hurtsarna.
Till frågan; måste vattentrycket i prisolrören vara avstängt, då jag nu skall justera prisolrören så de nu får en rak och horisontell dragning, eller kan jag justera vattenrören med fullt vattentryck?
De nya hurtsarna ger (och lagarna om genomföringar) inte möjlighet att nu lägga rören under de nya hurtsarna.
Till frågan; måste vattentrycket i prisolrören vara avstängt, då jag nu skall justera prisolrören så de nu får en rak och horisontell dragning, eller kan jag justera vattenrören med fullt vattentryck?
Försäkringsbolaget förordar att plattråget under diskbänken skall vara så tätt som möjligt, helst bara hål för avloppet som sedan tätas noggrantI Ingvar Persson1 skrev:
Nej.I Ingvar Persson1 skrev:Jag skall bygga nytt kök i lägenhet och lägga prisolrören bakom skåpen.
Ja.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 029 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 029 inlägg
Rent tekniskt borde väl risken att råka göra en för snäv böj vara lägre med fullt vattentryck, men samtidigt är det ju risk för en kraftig läcka om något skulle gå fel och gå sönder under arbetet. Du behöver åtminstone ha beredskap för att snabbt kunna stänga av vattnet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad behöver jag åtgärda för att kunna stänga av vattnet i köket?
Kök -
Rörmokaren glömde stänga vattnet, golvet måste rivas upp
Frågor om juridik och fastighetsrätt -
Franke fläkt måste stängas manuellt
Vitvaror -
Vad behöver jag för nyckel för att stänga av vattnet?
Vatten & Avlopp -
Såga av vattenledning - måste man stänga av vattnet?
Vatten & Avlopp