Det är det jag gjort och de vill inte vara med och betala. Så frågan är måste det gamla som inte funkar stå kvar och att de skall vara inkopplade. Eller kan jag bara lägga deras vattenledningar på golvet i pumphuset och slänga hydrofor och pump?

Pumpen har gått sönder, så de har inget vatten, eller? Och det är din egendom?

Isf skulle jag tro att det är riskfritt att ta bort prylarna.

Eftersom, såvitt jag förstått, det finns ett hål till så kan du väl koppla in dej själv på detta, och låta skrotet stå kvar?

Du bryter inte mot servitutet och grannarna har då att välja på att skaffa en egen pump eller köpa in sig i din anläggning.

Pump är trasig. Hydrofor 45år gammal och vill gärna byta den. Men ingen vill betala en krona för uppgradering eller för el. Allt står på min tomt med separat elavtal. Funderar också på att pröva med att skapa en gemensamhets anläggning hos lantmäteriet. Hjälper det för att få betalt?

I värsta fall kör jag mycke_nu förslaget. Men vill helst rensa bort allt gammalt från pumphuset. Hydroforen är på 1000l så den tar lite plats.

Tycker det låter lite märkligt, ingen har något vatten i nuläget och de vägrar hjälpa till? Hur tänker dom? Är de andra fritidshus?

Ja det är fritidshus och de menar att deras behov är i stort sett obefintligt.

• Gilla
breakman
  • Laddar…
Håkan Nykvist skrev:
Ja det är fritidshus och de menar att deras behov är i stort sett obefintligt.
Jaså, de vill inte ha något vatten? Men då är det väl inga problem? Då är det bara att inte koppla in dem på den nya pumpen.

andersmc skrev:
Jaså, de vill inte ha något vatten? Men då är det väl inga problem? Då är det bara att inte koppla in dem på den nya pumpen.
Har de sen inte använt sig av servitutet under tillräcklig tid kan TS inför lantmäteriet hävda att servitutet inte längre behövs och försöka få det upphävt ;). Dock lär det väl ta många år eller att grannarna skaffar sig tillgång till vatten via annan källa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.