Hej!

Vi håller på och renoverar badrummer i vårt Hus (Byggt -63), i duschutrymmet 1,08x1,18m är det ingjutet en nedsänkt keramikbalja ca 80x80 cm och 10 cm djup.

Vi har tänkt att sätta nytt kakel och klinker i utrymmet och funderar på om man kan få ett tätskikt som fungerar mot den befintliga baljan.

Vi skulle gärna slippa bila upp den för ny golvbrunn (mest av tidsaspekter).

/Håkan

Tack för responsen plattsättaren, har tagit en bild på karet i fråga är det någon som känner igen konstruktionen?

Som synes har någon tidigare ägare haft en vattenskada, när vi köpte huset var det satt en plastmatta i utrymmet och dessutom stod det en duschkabin intryckt där :-/

Det syns lyckligtvis inga spår av fukt i skivorna som använts vid den tidigare reparationen.

20060228_0024.JPG

:P Dåliga nyheter: Plocka bort karet och sätt in en ny golvbrunn. ;)

Tack för er input.

Första gången jag sett en balja i duschen.
Jag har ingen överdriven kärlekt till baljan (framförallt färgen :o) Men det är det enda bad/dusch utrymmet i huset och jag vill ha så kort tid som möjligt för att få till en bra fungerande lösning för duschen.
Hur länge får man räkna med att betongen måste brinna efter gjutning
Jag har för mig att det finns någon betongkvalite som brinner fortare men kostar mer. (Utrymmet är ganska litet kan det så merkostnaden kanske är hanterbar.)

/Håkan

Har du bråttom att få en fungerande dusch så leta på blocket efter en beggad duschkabin som du kan ansluta med slangar och på det viset flytta runt i rummet under renoveringen. Har själv haft en sådan stående i ett annat rum sedan i somras då våran renovering började. Funkar bra mycke bättre än att ha haft blåslampan på mig med snabbjobb bara för att kunna hålla sig ren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.