Ska montera hängrännor på en veranda inom kort. Långsidan är 5 m och har för symmetrins skull stuprör i båda hörnen, rännan ska alltså falla från centrum och åt båda håll. Måste jag lägga en skarv i mitten eller är det bara att pressa rännan på plats och låta den böjas lite?

//Bernieberg
 
För 5 meter behöver du inte dubbla rör men är det nu utseende så får det väl vara så.
Kapa ur ett V underifrån så går rännan böja men hänger ändå ihop och sätt dit en skarv.

Protte
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.