Ska montera hängrännor på en veranda inom kort. Långsidan är 5 m och har för symmetrins skull stuprör i båda hörnen, rännan ska alltså falla från centrum och åt båda håll. Måste jag lägga en skarv i mitten eller är det bara att pressa rännan på plats och låta den böjas lite?
//Bernieberg