P
  • Gilla
Joakim654 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Håller tummarna att rivningen faktiskt verkställs och inte blir ett 15års följetång av rättsfiaskon som historien i Kungsbacka...

• Gilla
Visan i mitt liv och 5 till
  • Laddar…
Det är ju rätt fascinerande hur en belevad man i såpass hög ålder (70+) ställer till det för sig så till den milda grad att:
1. Han får böter och fängelse. Helt självförvållat pga arrogans och bristande respekt för lagar och regler.
2. Hela bygden, inte bara grannarna utan verkligen hela Halmstad, hatar honom. Särskilt efter hans uttalanden om att han ”bara hjälpt kommunen att städa, de borde tacka honom”.
3. Huset, som en direkt följd av att han återigen ignorerat lagar och regler, klantats till så att han troligen knappt hinner flytta in innan det är dags för ålderdomshemmet.

• Gilla
Ramnemark och 7 till
  • Laddar…
Skönt att Sverige iallafall fortfarande tycks vara såpass mycket rättsstat att man inte kan bete sig som en j-a oligark.

• Gilla
Visan i mitt liv och 14 till
  • Laddar…
C Carlf81 skrev:
Det är ju rätt fascinerande hur en belevad man i såpass hög ålder (70+) ställer till det för sig så till den milda grad att:
1. Han får böter och fängelse. Helt självförvållat pga arrogans och bristande respekt för lagar och regler.
2. Hela bygden, inte bara grannarna utan verkligen hela Halmstad, hatar honom. Särskilt efter hans uttalanden om att han ”bara hjälpt kommunen att städa, de borde tacka honom”.
3. Huset, som en direkt följd av att han återigen ignorerat lagar och regler, klantats till så att han troligen knappt hinner flytta in innan det är dags för ålderdomshemmet.
Och huset är dessutom skitfult, men det ligger förstås i betraktarens ögon......

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Usch hugga ner så mycket och sen ha mage att säga att han inte gjorde det för utsikten utan för att få en brandgata.
Det är för övrigt knappast Kumlabunkern han hamnar i utan i ett så kallat jordbruksfängelse. Han kanske skulle uppskatta att kommunen medan han är borta upplåter marken till en grisbonde eller någon med frigående höns i större skala.

• Gilla
MinimalistWannabe och 1 till
  • Laddar…
B Badrumsrenovering skrev:
Usch hugga ner så mycket och sen ha mage att säga att han inte gjorde det för utsikten utan för att få en brandgata.
Det är för övrigt knappast Kumlabunkern han hamnar i utan i ett så kallat jordbruksfängelse. Han kanske skulle uppskatta att kommunen medan han är borta upplåter marken till en grisbonde eller någon med frigående höns i större skala.
Jan Widikson uppvisar gång efter annan att han har svart bälte i illa dold arrogans.
Jag tycker kommunen kunde upplåta den frilagda ytan till en äventyrslekplats för barn. På kvällen kan det vara grillplats för hvb- hem och flyktingboenden.

• Gilla
  • Haha
Patrik440 och 13 till
  • Laddar…
P
A Arnodt skrev:
Fängelsestraff för att ha fällt några av kommunens träd? Om en person mördar en medmänniska är det inte alls så strängt straff.
Skadar du staten eller staten maktapparat då ska tydligen straffet vara stenhårt. Ett människoliv är tydligen inte lika viktigt för makten.
En tjej fick 12 år för mordförsök i stan här.

Mördar du någon så får du garanterat inte 1 år och 3 månader utan mer. Det bästa är pyskvård, då kan det bli livstid på riktigt.

• Gilla
Daggew och 1 till
  • Laddar…
Måste säga att det är all heder åt myndigheterna här. Inte några fjollerier som i vissa Stockholmskommuner där pengar hos innevånarna styr hur låmgt ner tillsynsärende hamnar i högen

• Gilla
Visan i mitt liv och 6 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
En husägare i Halland byggde ett jättehus som inte följer bygglovet, och nu måste delar av det rivas. Samma husägare är sedan tidigare känd för att olovligen ha avverkat kommunens skog för att få havsutsikt.

Du kan läsa artikeln här: Massivt färdigbyggt enplanshus måste rivas
Brukar muttra över bygglov och hanteringar av dessa..

Men i detta fall har jag inget att säga, hen borde knappt få ha bus alls.

• Gilla
Aleks12 och 1 till
  • Laddar…
C Carlf81 skrev:
På vilket sätt anser Du att han är belevad?

lunnabo lunnabo skrev:
På vilket sätt anser Du att han är belevad?
på vilket sätt anser du att han inte är det?

C Carlf81 skrev:
på vilket sätt anser du att han inte är det?
Jag har överhuvudtaget inte uttryckt mig om huruvida han är belevad eller inte.
Du skriver däremot att han är belevad, därav min fråga till dig som du sorgfälligt undviker.

Jag förstår inte nyhetsintresset?
En nyss dömd brottsling har låtit uppföra ett svartbygge. Det är väl "klart som korvspad" att skiten ska rivas. Vad är det som är så konstigt? Bara för att ägaren av kåken är "kändis" så ska han inte stå över lagen. Särskilt inte då han mest är känd för sina brott.

A Arnodt skrev:
Fängelsestraff för att ha fällt några av kommunens träd? Om en person mördar en medmänniska är det inte alls så strängt straff.
Skadar du staten eller staten maktapparat då ska tydligen straffet vara stenhårt. Ett människoliv är tydligen inte lika viktigt för makten.
"Några träd"???
Om du läst artikeln ser du att det handlar om tusentals kvadratmeter med skog. Det rör sig alltså knappast om några få träd. Det vore väl snarast skandal om det inte gett fängelse. Samt, som sagt, när gav inte mord fängelse???

• Gilla
Visan i mitt liv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.