154 685 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
har för mig att stihl fs 36 kom i början av 2000...
eller var det 1990

så en minst 22 år gammal maskin.. är jag och pillar i.. kan säga att det syns inte i motorn..
Så denna är värd att kosta på lite..
Och byta bränsle i... För den har fått mycket sot i utblåset...
så en minst 22 år gammal maskin.. är jag och pillar i.. kan säga att det syns inte i motorn..
Så denna är värd att kosta på lite..
Och byta bränsle i... För den har fått mycket sot i utblåset...
Här är en 12.7X28.57X6.3 eller 1/2" X 1-1/8" X 1/4" i tumstorlek.
Blir lite dyrt med frakt men i nödfall kanske
TC 12.7X28.57X6.3 DOUBLE LIPS INCH SERIES OIL / DUST SEAL 1/2" X 1-1/8" X 1/4" | eBay
Blir lite dyrt med frakt men i nödfall kanske
TC 12.7X28.57X6.3 DOUBLE LIPS INCH SERIES OIL / DUST SEAL 1/2" X 1-1/8" X 1/4" | eBay
Mycket sot i utblåset.... Om utblåset är samma sak som delen med gnistgaller i (ljuddämpare oxå) så lade jag en sån på grillgallret efter avslutad grillning i somras. Det luktade inget vidare men när den svalnat gick det att skaka ut en hel del sot. Själva delen funkade bättre senMaskintok skrev:
Och nån vecka senare, när Posten behagade göra sitt jobb, landade den beställda delen i brevlådan.
koks i utblåset på cylindern..Åsa Lund skrev:
Mycket sot i utblåset.... Om utblåset är samma sak som delen med gnistgaller i (ljuddämpare oxå) så lade jag en sån på grillgallret efter avslutad grillning i somras. Det luktade inget vidare men när den svalnat gick det att skaka ut en hel del sot. Själva delen funkade bättre sen
Och nån vecka senare, när Posten behagade göra sitt jobb, landade den beställda delen i brevlådan.
Blir att slipa bort med lilla slipen..
Kan inte låta sådant vara... Då skulle jag skämmas..
visst funkar det bra med sådant på grillenÅsa Lund skrev:
Mycket sot i utblåset.... Om utblåset är samma sak som delen med gnistgaller i (ljuddämpare oxå) så lade jag en sån på grillgallret efter avslutad grillning i somras. Det luktade inget vidare men när den svalnat gick det att skaka ut en hel del sot. Själva delen funkade bättre sen
Och nån vecka senare, när Posten behagade göra sitt jobb, landade den beställda delen i brevlådan.
dum fråga... klart du kan du är ju kvinna..
iallafall.. Då kan du porta och slipa en cylinder..
det är bara en lite slipmaskin och lite slipstift som behövs..
Och att räkna ut vart övre dödläge samt undre dödläge är..
samt rita av kolven så kan du öka på utflödet från cylindern..
samt putsa Insuget... Då går motorn rejält mycket bättre
iallafall.. Då kan du porta och slipa en cylinder..
det är bara en lite slipmaskin och lite slipstift som behövs..
Och att räkna ut vart övre dödläge samt undre dödläge är..
samt rita av kolven så kan du öka på utflödet från cylindern..
samt putsa Insuget... Då går motorn rejält mycket bättre