P
eftersom ägaren är en byggahusare så får väl detta blir därefter.
Jag är inte så blodig när det kommer till vissa saker..
Och får det ta lite tid så kommer grejerna ihop billigt..
 
galento
K Kurtivan skrev:
Momentum:[bild]
Momentum kunde iallafall tidigare göra tätningar i olika material och storlekar,
var och kollade på det för många år sen. Men priset för detta kan man ju undra över :thinking:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
tycker priserna på packboxar mm har blivit löjligt dyrt..
mellan 75 kr och 195 kr beroende på vad det är till.. Och då bara till små maskiner..

Jag tyckte bättre om när man beställde en hel påse för 15 kr st från Hva..
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
P
har för mig att stihl fs 36 kom i början av 2000...:thinking: eller var det 1990:thinking::thinking:
så en minst 22 år gammal maskin.. är jag och pillar i.. kan säga att det syns inte i motorn..
Så denna är värd att kosta på lite..
Och byta bränsle i... För den har fått mycket sot i utblåset...
 
P
galento galento skrev:
Här är en 12.7X28.57X6.3 eller 1/2" X 1-1/8" X 1/4" i tumstorlek.
Blir lite dyrt med frakt men i nödfall kanske :thinking:

TC 12.7X28.57X6.3 DOUBLE LIPS INCH SERIES OIL / DUST SEAL 1/2" X 1-1/8" X 1/4" | eBay
Ah då kan jag ju söka på tum lika gärna (y)
Då kan jag finna till vissa dieselpumpar.. ;)
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Åsa Lund
Maskintok skrev:
Och byta bränsle i... För den har fått mycket sot i utblåset...
Mycket sot i utblåset.... Om utblåset är samma sak som delen med gnistgaller i (ljuddämpare oxå) så lade jag en sån på grillgallret efter avslutad grillning i somras. Det luktade inget vidare men när den svalnat gick det att skaka ut en hel del sot. Själva delen funkade bättre sen :cool:
Och nån vecka senare, när Posten behagade göra sitt jobb, landade den beställda delen i brevlådan.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Mycket sot i utblåset.... Om utblåset är samma sak som delen med gnistgaller i (ljuddämpare oxå) så lade jag en sån på grillgallret efter avslutad grillning i somras. Det luktade inget vidare men när den svalnat gick det att skaka ut en hel del sot. Själva delen funkade bättre sen :cool:
Och nån vecka senare, när Posten behagade göra sitt jobb, landade den beställda delen i brevlådan.
koks i utblåset på cylindern..
Blir att slipa bort med lilla slipen..
Kan inte låta sådant vara... Då skulle jag skämmas..
 
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Mycket sot i utblåset.... Om utblåset är samma sak som delen med gnistgaller i (ljuddämpare oxå) så lade jag en sån på grillgallret efter avslutad grillning i somras. Det luktade inget vidare men när den svalnat gick det att skaka ut en hel del sot. Själva delen funkade bättre sen :cool:
Och nån vecka senare, när Posten behagade göra sitt jobb, landade den beställda delen i brevlådan.
visst funkar det bra med sådant på grillen ;)(y)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Ojoj, inget jag vågar pilla på :oops:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ojoj, inget jag vågar pilla på :oops:
Kan du rita?
 
Åsa Lund
För hand ja, om det är hus-relaterat ;)
CAD nä:crysmile:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
dum fråga... klart du kan du är ju kvinna..

iallafall.. Då kan du porta och slipa en cylinder.. (y)
det är bara en lite slipmaskin och lite slipstift som behövs..
Och att räkna ut vart övre dödläge samt undre dödläge är..
samt rita av kolven så kan du öka på utflödet från cylindern..
samt putsa Insuget... Då går motorn rejält mycket bättre
 
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
För hand ja, om det är hus-relaterat ;)
CAD nä:crysmile:
Jag kan. inte rita alls.. ;)
och ändå klarar jag av att porta en cylinder..
tänk dig då en som kan rita som du(y) vilka portningar du skulle kunna göra (y);)
 
Åsa Lund
Om jag bara begrep vad det gick ut på :crysmile:
Syrran är maskiningenjör, får fråga henne
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.