2 887 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Maskin för att blanda flytspackel
Hej,
Hur stark maskin/vad för någon/något behövs för att blanda flytspackel i murarhinkar? Min Makita skruvdragare med 18V-batteri lär ju stupa direkt.
P
Hur stark maskin/vad för någon/något behövs för att blanda flytspackel i murarhinkar? Min Makita skruvdragare med 18V-batteri lär ju stupa direkt.
P
För någon enstaka hink duger det med en batteridragare. Men lite smidigare och snabbare med en riktig nätansluten blandare.P pathal skrev:
https://www.bauhaus.se/blandare-120...9GPlxeKubw4mHRoCUocQAvD_BwE#go-to-description
Allvetare
· Västra götaland
· 10 416 inlägg
Det är inga problem att blanda med vilken skruvdragare som helst... Men det är inget som lagringen på utgående axeln uppskattar... Jag har blandat en del flytspackel och betong med min slit-och-släng bosch och den chucken är så sladdrig så man blir rädd...
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Skaffa en skitbillig nätansluten blandare för dessa jobb, alternativt om du har en robust borrmaskin med lågväxel tex Hilti TE2-M som funkar fint också. Aldrig att jag skulle offra mina dyra skruvdragare för dylikt ”skitjobb”.
PS. Värt också att skaffa en bra kraftig blandarstav, dessa klena prylar i tunnplåt man ofta ser håller väldigt dåligt efter min erfarenhet. Kanske klarar litet flytspackel men kroknar när det ska blandas betong eller annat grövre.
PS. Värt också att skaffa en bra kraftig blandarstav, dessa klena prylar i tunnplåt man ofta ser håller väldigt dåligt efter min erfarenhet. Kanske klarar litet flytspackel men kroknar när det ska blandas betong eller annat grövre.
Redigerat:
Finns billiga blandare på Jula och biltema.
Som ovan skriver dumt att slita ut skruvdragare/borrmaskin på sånt jobb.
Det är sällan jag behöver blanda betong, fix, spackel mm men när jag väl måste är man glad att man har en riktig blandare.
Som ovan skriver dumt att slita ut skruvdragare/borrmaskin på sånt jobb.
Det är sällan jag behöver blanda betong, fix, spackel mm men när jag väl måste är man glad att man har en riktig blandare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Husqvarna tvättmaskin hoppar plötsligt till oförklarligt
Vitvaror -
Är 12 000 rimligt för installation av tvättmaskin?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Varför bör tvättmaskiner ej installeras över golvbrunn?
Vitvaror -
Byta fast anslutning till vägguttag för ny tvättmaskin – får man göra
Tvättstuga -
Möbel för tvättmaskin
Säljes, Uthyres & Skänkes