4 708 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Maskeringstejp, hur får jag bort?
Produkter som diskuteras: "Maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Skrapa med rakblad.....nähä
Vatten då?
Protte
Vatten då?
Protte
Medlem
· Västra Götaland
· 525 inlägg
Lacknafta brukar lösa tejplim, men kanske färg också...
Moderator
· Stockholm
· 57 875 inlägg
Thinner funkar (säljs som förtunning i förbutikerna, man är rädd att namnet thinner skall dra till sig sniffande ungdommar). Men om det gör skada på färg vet jag inte (tror inte det).
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Förtunning löser de flesta färger, billacker och andra 2K brukar ta lång tid men ytan kan bli matt.
Vatten föreslog jag och då löser man väl papperet och sedan lacknafta som inte löser färg lika lätt.
Protte
Vatten föreslog jag och då löser man väl papperet och sedan lacknafta som inte löser färg lika lätt.
Protte
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Maskeringstejp
Maskeringstejp är en typ av tryckkänslig tejp som främst används inom målning och byggindustri för att skydda ytor som inte ska målas eller behandlas. Maskeringstejpen är oftast gjord av ett tunt och enkelt rivbart papper, och en mindre
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Då måste märket släppa genom det som löser limmet, är märket i plast så funkar det inte.
På pappertejp kanske det fungerar.
Dekaler på bilar tas bort med att försiktigt värma på dekalen och dra bort den sedan löser man limmet med lacknafta (kanske majonäs fungerar också)
Protte
På pappertejp kanske det fungerar.
Dekaler på bilar tas bort med att försiktigt värma på dekalen och dra bort den sedan löser man limmet med lacknafta (kanske majonäs fungerar också)
Protte
Ta bort det som går av tejpen och sen prova med suddgummi, gärna ett riktigt mjukt som smular sig rejält.
Funkar nog på limmer som löses upp av olja.Klicka skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden