http://www.marmoroc.se/products/baltic/default.aspx
Någon som har erfarenhet?
Jag tycker referensbilderna ser bra ut.
http://www.marmoroc.se/photos/default.aspx?page=ImageBrowser.ascx&path=/photos/Marmoroc_Baltic
Jag är så jä... trött på att hålla på och skrapa, måla, tvätta den jä.. brädforingen
. Nu när jag ändå skall bygga till kan jag inte låta bli att fundera på att riva bort bräderna på hela huset och sätta dit denna lösningen. Det är enbart utseendet som hindrar mig samt om man skall behöva hålla på och tvätta denna fasad oxå :-?
Någon som har erfarenhet?
Jag tycker referensbilderna ser bra ut.
http://www.marmoroc.se/photos/default.aspx?page=ImageBrowser.ascx&path=/photos/Marmoroc_Baltic
Jag är så jä... trött på att hålla på och skrapa, måla, tvätta den jä.. brädforingen
jag mailade dom förut ang pris uppgift för några år sedan.. Dom svarade ganska snabbt då så.. Testa maila dom.. kommer tyvvär inte ihåg priset. :-/ Men det vore ju trevligt o titta på en referens byggnad med egna ögon....
Som jag har fattat det så är det helt underhålls fritt. verkar dessutom gå ganska fort att lägga..
Verkar iallfall vara en trevlig produkt.. lite merklig är det ju att Spikteglet (okänt märke) som kom under -50 talet i stort sätt har försvunnit helt.. Jag har själv spiktegel på min kåk o det sattes dit 1956 och man har inte bytt en enda sten..! så kvaliten verkar ju helt klart godkänd. o ja.. under dessa 50 år så har man inte gjort ett enda dugg med fasaden = underhållsfri..
Som jag har fattat det så är det helt underhålls fritt. verkar dessutom gå ganska fort att lägga..
Verkar iallfall vara en trevlig produkt.. lite merklig är det ju att Spikteglet (okänt märke) som kom under -50 talet i stort sätt har försvunnit helt.. Jag har själv spiktegel på min kåk o det sattes dit 1956 och man har inte bytt en enda sten..! så kvaliten verkar ju helt klart godkänd. o ja.. under dessa 50 år så har man inte gjort ett enda dugg med fasaden = underhållsfri..
Hej!
Mina föräldrar har på sin kåk vit Marmoroc ( tidigare Coloroc ).
Det satt vi upp 1974 och det är helt och snyggt fortfarande.
Väldigt enkelt att jobba med och inget underhåll.
/ Jocke
Mina föräldrar har på sin kåk vit Marmoroc ( tidigare Coloroc ).
Det satt vi upp 1974 och det är helt och snyggt fortfarande.
Väldigt enkelt att jobba med och inget underhåll.
/ Jocke
Hej,
har själv funderat på denna fasad i samband med tilläggsisolering. Priset är just nu rabatterat och för vitt betalar man 250kr/m² för sten + profiler fram till slutet av april. Troligen blir det detta, skall bara kolla in några referensobjekt jag fått adress till.
Bobo
har själv funderat på denna fasad i samband med tilläggsisolering. Priset är just nu rabatterat och för vitt betalar man 250kr/m² för sten + profiler fram till slutet av april. Troligen blir det detta, skall bara kolla in några referensobjekt jag fått adress till.
Bobo
Klicka här för att svara
