Hej!
Har blivit kallad till tekniskt samråd för bygge av fritidshus.
Bl.a. så vill de att jag tar med markutlåtande.
Marken är stenig morän, vi har grävt provgrop för avlopp och lite andra gropar och marken ser väldigt fin och bärig ut.
Fick råd av en kunnig att skriva ett utlåtande själv "om jag känner mig kompetent nog".
Finns det någon som har ett exempel på hur ett markutlåtande brukar se ut? Har ingen lust att ta dit en konsult som ska fakturera 1000-tals kronor. Oavsett utlåtande så kommer jag ändå bygga på plintar som gjuts på sulor på frostfritt djup.