Hej.

Jag ska göra om mitt badrum som är extremt långsmalt. Toaletten som står där nu måste stå på snedden för att få plats. Nu undrar jag om det finns någon som har tips på hur detta kan lösas. Jag hade en ide om en vägghängd toalett men nu verkar det som att det i praktiken tar större plats?? Någon som vet vilka små toaletter som finns på marknaden? Då framför allt korta toalleter då bredden inte är ett problem. Någon som har ide om någon bra lösning eller måste jag montera även den nya toaletten på snedden?

Tacksam för svar.

närmast vägg kommer du med högspolande , en som har vattencistern hängt högt uppe på vägg, litet gammaldags med en kedja som man drar i för att spola men säljs fortfarande av fex Byggfabriken.
kanske skulle passa?
gaia

Nu har du kanske köpt redan men Gustavsberg har också en kort modell:
http://www.gustavsberg.se/wc_28180.asp
För mig med ett badrum på mindre än en kvadrat var det viktigt att även cisternen var så smal som möjligt och denna har en liiiite lite smalare cistern än IDOs kortaste toamodell.
Lycka till!

Vet att det finns lite enkla modeller i bl.a Turkiet. Endast ett hål i golvet. Ganska platsbesparande kan man ju tycka men lite svår sittna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.