Jag byter min panel ( dubbelfasspont från 1983)på grund av att tidigare ägare har målat över slamfärg med oljefärg.
Så merparten av virket är friskt förutom där not och fjäder skadats när jag demonterade den. Det känns lite fel att slänga allt på tippen och elda målat i spisen är inte heller bra.
Finns det något vettigt alternativ?
Själv så har jag ingen användning av det som jag kan komma på..
Så merparten av virket är friskt förutom där not och fjäder skadats när jag demonterade den. Det känns lite fel att slänga allt på tippen och elda målat i spisen är inte heller bra.
Finns det något vettigt alternativ?
Själv så har jag ingen användning av det som jag kan komma på..
Jag bor i skogen, så bastun kanske får sitt om det kniper blir ju hett som f.n av sånt här virke.
Det är runt fyra meters längder kanske 200 st när jag är färdig nästa sommar, om det säljs så är det allt samtidigt.T tyomka skrev:
Men som sagt not och fjäder är nästan omöjligt att skona då virket är väldigt torrt och spiken sitter benhårt.
Jag har lekt med tanken och sätta dom i sågverket och kanta ner dom till 22x70 det borde vara användbart för fler
Klicka här för att svara
