Jag byter min panel ( dubbelfasspont från 1983)på grund av att tidigare ägare har målat över slamfärg med oljefärg.
Så merparten av virket är friskt förutom där not och fjäder skadats när jag demonterade den. Det känns lite fel att slänga allt på tippen och elda målat i spisen är inte heller bra.

Finns det något vettigt alternativ?
Själv så har jag ingen användning av det som jag kan komma på..
 
  • Två träplankor på gräsmattan, en med röd färg som flagnat och en omålad, båda är del av en gammal panel från ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du någon profilbild på panelen? Samt vad är det för mått?
Tänker du sälja allt på en gång eller styckviss?
 
I kamin, kanske det är dumt. Om du bor i ett radhusgetto.
Men jag som har en vedpanna skulle gladeligen köpt det för 500/m3. Så slipper du köra bort det. Tyvärr bor jag inte i närheten, men sätt ut en annons.
 
Jag bor i skogen, så bastun kanske får sitt om det kniper blir ju hett som f.n av sånt här virke.
 
T tyomka skrev:
Har du någon profilbild på panelen? Samt vad är det för mått?
Tänker du sälja allt på en gång eller styckviss?
Det är runt fyra meters längder kanske 200 st när jag är färdig nästa sommar, om det säljs så är det allt samtidigt.
Men som sagt not och fjäder är nästan omöjligt att skona då virket är väldigt torrt och spiken sitter benhårt.
 
Jag har lekt med tanken och sätta dom i sågverket och kanta ner dom till 22x70 det borde vara användbart för fler
 
Annars duger det gott som råspont, om inte sponten är totalkvaddad hela längden...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.