Medlem
· Västragötalanslän
· 342 inlägg
Köpte en begagnad markis där veven satt på vänster sida och det fungerar trots att det hamnar mitt över vårt staket på altanen. Frågan är ju om det går flytta vev mekanismen till andra änden av markisen tro?
Eller är de byggda för en viss sida bara?
Det är en AMA markis från nångång på 90-talet tror jag.
Eller är de byggda för en viss sida bara?
Det är en AMA markis från nångång på 90-talet tror jag.
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Om det finns Axel åt båda sidor så går det väl, men om det bara är åt en sida kanske det går men man får veva åt fel håll.
utan bild går det inte ens gissa.
Protte
utan bild går det inte ens gissa.
Protte
Tack. Låter hoppfullt. Jag löser en bild i eftermiddag.
När jag som nästan normalbegåvad tittar på skapelsen så ser det i min värld ut som att det skulle gå att flytta över utväxlingsklumpen.
Återkommer.
När jag som nästan normalbegåvad tittar på skapelsen så ser det i min värld ut som att det skulle gå att flytta över utväxlingsklumpen.
Återkommer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan man förskjuta ”röret” till vänster på axeln om vevklumpen tas bort? Isåfall får man fram mer axel på höger sida och kan montera klumpen där istället. Eller är axelstumparna på resp sida bara utstickande och ej genomgående? Då verkar det trångt..
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Haha, sedan tar det 2 timmar att montera tillbaka och 4 frågor på forumet.
Protte
Protte
Nästan omöjligt att misslyckas. När man ändå har den nere och vet hur det fungerar så kan man snygga till det rostfärgade.
Vill man inte lacka så kan man köra över med lite rubbing och bilvax.
Om man inte redan funderat på det så var två stycken vid nedtagning och återmontering.
Vill man inte lacka så kan man köra över med lite rubbing och bilvax.
Om man inte redan funderat på det så var två stycken vid nedtagning och återmontering.
Goda råd här tråden. Som med största sannolikhet hade funkat på den markisen som jag har på bild.
Nu blev bytet aldrig av. Markisen är placerad i utvevad position jämns med ett plank. Flytt av vinkelväxeln skulle göra att duken hamnar ytterligare 6-7cm från ”kanten” på markisrullen. så den extra glipan mot angörande plank ville jag undvika. Så jag lät växeln sitta kvar.
Nu blev bytet aldrig av. Markisen är placerad i utvevad position jämns med ett plank. Flytt av vinkelväxeln skulle göra att duken hamnar ytterligare 6-7cm från ”kanten” på markisrullen. så den extra glipan mot angörande plank ville jag undvika. Så jag lät växeln sitta kvar.
Klicka här för att svara