Hur har ni fäst era markiser?
Jag tror att min 6m breda markis kommer att slita loss panelen från huset...att dra in bult ändå in i väggreglar är inte att tänka på...får bli 250mm långa skruv samt att det finns inget fast att spänna markisfästena mot. (fasadisolering)
Kanske får det bli ett utanpåliggande stativ i typ 4-kantsrör...vad kan man lämpligen änvända?
Takstolarna går inte heller att få tag i....sitter panel i takfoten....vilken är fäst i en 2"2, spikad ,med en 3" spik i varje ändå..markisen skulle garanterat slita loss hela underslaget. Dessutom förhöjt väggliv..så skulle hamna för högt.

Så av vad skall jag bygga detta mega stativ för att fästa min lilla markis?
Tryckt virke blir för klumpigt....
Är 4-kants rör 50*50*3 enda alternativet?
Har någon här ett bättre enklare/smäckrare förslag?
 
Hur lång utfall har du på markisen?
 
Jag fäste en bärlina 45x120 igenom panelen och drog genomgående skruv i takstolarna, känns överdrivet stabilt!
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1335178718.060661.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.