Hur har ni fäst era markiser?
Jag tror att min 6m breda markis kommer att slita loss panelen från huset...att dra in bult ändå in i väggreglar är inte att tänka på...får bli 250mm långa skruv samt att det finns inget fast att spänna markisfästena mot. (fasadisolering)
Kanske får det bli ett utanpåliggande stativ i typ 4-kantsrör...vad kan man lämpligen änvända?
Takstolarna går inte heller att få tag i....sitter panel i takfoten....vilken är fäst i en 2"2, spikad ,med en 3" spik i varje ändå..markisen skulle garanterat slita loss hela underslaget. Dessutom förhöjt väggliv..så skulle hamna för högt.
Så av vad skall jag bygga detta mega stativ för att fästa min lilla markis?
Tryckt virke blir för klumpigt....
Är 4-kants rör 50*50*3 enda alternativet?
Har någon här ett bättre enklare/smäckrare förslag?
Jag tror att min 6m breda markis kommer att slita loss panelen från huset...att dra in bult ändå in i väggreglar är inte att tänka på...får bli 250mm långa skruv samt att det finns inget fast att spänna markisfästena mot. (fasadisolering)
Kanske får det bli ett utanpåliggande stativ i typ 4-kantsrör...vad kan man lämpligen änvända?
Takstolarna går inte heller att få tag i....sitter panel i takfoten....vilken är fäst i en 2"2, spikad ,med en 3" spik i varje ändå..markisen skulle garanterat slita loss hela underslaget. Dessutom förhöjt väggliv..så skulle hamna för högt.
Så av vad skall jag bygga detta mega stativ för att fästa min lilla markis?
Tryckt virke blir för klumpigt....
Är 4-kants rör 50*50*3 enda alternativet?
Har någon här ett bättre enklare/smäckrare förslag?
Klicka här för att svara
