Jag har glädjen att ha fått en kamin. Förra ägaren tyckte tydligen den var urful medan jag gillade den omgående. Tänk vad olika man kan fungera. Nu till min fråga. Kaminen är defekt, känner någon till något ställe i Göteborg med omnejd som kan åta sig att laga den trasiga vedluckan som är knäckt? Alla delar finns och även om det säkert inte är nån "bit av kaka" att sammanfoga den med nån lämplig svetsteknik tycker jag ändå att det borde gå.
Sen undrar jag, hur gammal är den och vad är det för modell?
Jag bifogar bilder så kan kaminexperterna här på Byggahus få raljera så mycket de orkar till min stora glädje hoppas jag
Sen undrar jag, hur gammal är den och vad är det för modell?
Jag bifogar bilder så kan kaminexperterna här på Byggahus få raljera så mycket de orkar till min stora glädje hoppas jag
Är det Nr:73 ?
I så fall är det nog en Mikado-kamin
Den tillverkades 1907-1917 och lagerfördes tom 1937
Medeltal 5st/år
Nypris i svart utförande 28:-
I flergärgsemalj hela 53:-
Den går att svetsa, men du får en hel på blocket för 1500-3500:-
Borstar du upp den ordentligt och sedan på med spissvärta så kommer du att bli förvånad över hur mycket detaljer det finns på den!
I så fall är det nog en Mikado-kamin
Den tillverkades 1907-1917 och lagerfördes tom 1937
Medeltal 5st/år
Nypris i svart utförande 28:-
I flergärgsemalj hela 53:-
Den går att svetsa, men du får en hel på blocket för 1500-3500:-
Borstar du upp den ordentligt och sedan på med spissvärta så kommer du att bli förvånad över hur mycket detaljer det finns på den!
Redigerat:
1925-1947
100/år
i lager tom 1967
100/år
i lager tom 1967
Klicka här för att svara



