3 775 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
markbädd = infiltration + lite rör?
som rubriken antyder... Kan jag köpa ett infiltrationskitt och lite extra rör samt en inspektionsbrunn för att få grejjer till en anläggning med markbädd, eller tänker jag fel?
När jag får in jobb innehållande infiltration så brukar jag uppmana kunden att ringa kommunen, för detta skiljer säg väldigt mellan kommuner. Kommunen ska ha ritningar och föreskrifter på detta som du ska kunna få hemskickat, och framför allt ta reda på om du ens behöver en infiltration för detta är mycket luddigt. Prata med kommunen först, mitt råd
Lycka till
Lycka till
Ok - bara att vänta tills de öppnar igen. De verkar lida av semesterdöden just nu.
TS:
Varför köpa infiltrationspaket + lösa rör ? De flesta återförsäljare har kompletta markbäddspaket där både fördelnings-, uppsamlingsrör och inspekt.brunn ingår.
Däremot mått på bädd m.m. är det nog bäst att kolla med kommunen. Det beror ju på markförhållanden m.m.
Varför köpa infiltrationspaket + lösa rör ? De flesta återförsäljare har kompletta markbäddspaket där både fördelnings-, uppsamlingsrör och inspekt.brunn ingår.
Däremot mått på bädd m.m. är det nog bäst att kolla med kommunen. Det beror ju på markförhållanden m.m.
ok. har nog letat dåligt. har bara sett infiltrationspaket.
Klicka här för att svara