5 287 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Markarbeten!
Beror så mycket på hur långt fyllnadsmassorna behöver transporteras.
Men en mycket rå uppskattning är kanske ca 50:-/ton
1kbm = 1,5 ton (ca)
1000kbm * 1,5 * 50 = 75.000:- + m
Till detta kommer sedan några dagars arbete med maskin för att flytta ut och packa ihop. Säg kring 30.000:- + m
Totalt 130' inkl moms
Men jag är absolut inte rätt man att svara på detta, jag försöker ge dig lite hjälp, men det är ett riktigt höftskott !
Jag tror inte att det kan bli så mycket billigare iaf, om det inte råkar vara så att du har tillgång till fyllnadsmassor väldigt nära.
Men en mycket rå uppskattning är kanske ca 50:-/ton
1kbm = 1,5 ton (ca)
1000kbm * 1,5 * 50 = 75.000:- + m
Till detta kommer sedan några dagars arbete med maskin för att flytta ut och packa ihop. Säg kring 30.000:- + m
Totalt 130' inkl moms
Men jag är absolut inte rätt man att svara på detta, jag försöker ge dig lite hjälp, men det är ett riktigt höftskott !
Jag tror inte att det kan bli så mycket billigare iaf, om det inte råkar vara så att du har tillgång till fyllnadsmassor väldigt nära.
Jag skulle nog säga att priset för massorna kan vara ok men sen tillkommer en lastil för att köra dem också så jag skulle nog tippa att 130 är minimipriset. Sen kan man ju ha tur att hitta nån som vill bli av med massor och då blir ju priset bättre
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Det kan bli rätt överkomligt också. Vi har fyllt våran tomt med ca 3500-4000 kubik massor. Det förutom de stora mängder packbara under grunden. För fyllnadsmasssorna har vi inkl transporter betalat uppskattningsvis 30.000. Till detta en uppskattad grävmaskin kostnad på 15.000.
Så med lite flax så kommer man undan mycket billigare än det som skrivit här tidiigare.
Så med lite flax så kommer man undan mycket billigare än det som skrivit här tidiigare.
Vi fyllde våran tomt med ca 800 kubik det kostade 2 plattor öl.
Sen kostade det några timmar med grävaren men vi hade en 30 tons grävare så det tog inte värst många timmar för honom att grovplanera ut massorna.
//M
Sen kostade det några timmar med grävaren men vi hade en 30 tons grävare så det tog inte värst många timmar för honom att grovplanera ut massorna.
//M
Ja det var en stor trailer med tre axlar på bil och tre på släpet.mats_o skrev:
Oftast får dom betala för att tippa fyllnadsmaterialen, nu betalade jag 700.- per vända för att dom skulle köra biten hem till mig istället
Klicka här för att svara