2 958 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Markarbeten?
Tjänare Hammarn!
Tackar för svaret!
Som jag har förstått det så behövs det inte sprängas(o om det gör det så har jag en kontakt på det) och tomten är redan grovplanerad, men ca 100000-200000 tror du är rimligt då? Har du någon uppfattning om vad som är billigast, souteräng eller etage, jag menar med tanke på grunden då?
Tack igen.
//Rob
Tackar för svaret!
Som jag har förstått det så behövs det inte sprängas(o om det gör det så har jag en kontakt på det) och tomten är redan grovplanerad, men ca 100000-200000 tror du är rimligt då? Har du någon uppfattning om vad som är billigast, souteräng eller etage, jag menar med tanke på grunden då?
Tack igen.
//Rob
Kändes lite mkt faktiskt med över 100000:- för arbetet på en redan grovplanerad tomt, men vad visste jag. jag är tacksam för alla tips o råd jag kan få! 
Säljaren av tomten rekomenderade souteräng, men jag vill nog om möjligt ha etage, känns mer rätt, men vi får väl se, ska träffa säljaren tillika husbyggaren på måndag, då vet jag med alls äkerhet mer än nu ia alla fall.
ok, så källarplanet behöver man inte skatta för allt? endast bostadsytan då eller?
Vi har tänkt att bygga i trä, lösvirkes förmodligen, räknar med att kunna göra en hel del själv. Vad gäller källarplanet då,, pris? blir väl ca 100m2 totalt skulle jag tro om det blir den lösningen.
Tack för dina svar så här långt!
//Rob
Säljaren av tomten rekomenderade souteräng, men jag vill nog om möjligt ha etage, känns mer rätt, men vi får väl se, ska träffa säljaren tillika husbyggaren på måndag, då vet jag med alls äkerhet mer än nu ia alla fall.
ok, så källarplanet behöver man inte skatta för allt? endast bostadsytan då eller?
Vi har tänkt att bygga i trä, lösvirkes förmodligen, räknar med att kunna göra en hel del själv. Vad gäller källarplanet då,, pris? blir väl ca 100m2 totalt skulle jag tro om det blir den lösningen.
Tack för dina svar så här långt!
//Rob
Den hemsidan som du hänvisade till, finns det programvara att använda via nätet där eller finns det riktlinjer att gå efter, hitttade inget annat än nummer o namn till alla som jobbar där typ o deras köpeprogramvaror, vet du vad de kostar?
Detta med golvvärme, är det att rekomndera att lägga detta i plattan? har hört att det kan vara bra att lägga den ovan plattan för att enklare kunna åtgärda framtida problem med det?
Tackar för tips o råd! Ska träffa tomtägaren tillika husbyygaren idag nu, så då får vi se hur det ligger till.
Detta med golvvärme, är det att rekomndera att lägga detta i plattan? har hört att det kan vara bra att lägga den ovan plattan för att enklare kunna åtgärda framtida problem med det?
Tackar för tips o råd! Ska träffa tomtägaren tillika husbyygaren idag nu, så då får vi se hur det ligger till.
Tackar så mkt för allt, alla är vi ju nybörjare i början, o detta tycker jag är ett kalasbra sätt att skaffa sig lite kunskap och få sig ett par tankeställare gällande både det ena och det andra. Det bästa är ju att NI alla trevliga människor är som jag, människor och inte säljare till olika typer av tjänster och produkter utan användare!
Tack så länga, på återhörande!
Tack så länga, på återhörande!
Klicka här för att svara