Marinplyta

2k läst  7 svar

1. K
    Medlem Nivå 11
    Hej!

Min fastighetsskötare säger att jag skall köpa "marin plyta" att lägga på ett ställe där det saknas golv. Är det någon som vet vad han syftar på? Jag har sökt på k-rautas hemsida utan att hitta något.

Tacksam för tips!

Kia

2. morsan
    Medlem Nivå 10
    Ja, det är marinplyFa du ska ha, en speciell sorts plywood

3. K
    Medlem Nivå 11
    Tack! Får fortfarande inga träffar på k-rauta. Är det svårt att få tag på? Fredells ligger ganska nära mig, tror du att det finns där?

4. A
    Medlem Nivå 15
    Du kan också söka efter "marinplywood" eller "vattenfast plywood". Riktig marinplywood är inte lätt att få tag på. Dyr är den också. Väldigt ovanligt att man använder det i hus. Är det något speciellt med golvet du ska fixa?

5. morsan
    Medlem Nivå 10
    Tycker du ska slå en signal till Fredells och fråga, jag tror det är stora möjligheter att de kan ha.

6. K
    Medlem Nivå 11
    Nä. Jag har tagit bort ett bänkskåp och skall sätta in en diskmaskin i utrymmet. Jag behöver någonting för att höja upp golvet där bänkskåpet stog, så att det blir i samma nivå som resten av golvet. Skillnaden är 2 cm... Droppskydd till diskmaskinen har jag redan. Behöver alltså någonting som ligger däremellan. Har du någon annan rekommendation på material (som är billigare och lättare att få tag på)?

7. A
    Medlem Nivå 15
    Marinplywood tål att vara permanent våt utan att limmet släpper. Om du inte har ständig vattenbegjutning under diskmaskinen så är det overkill. Du kan ju lägga spånskiva, vanlig plywood, OSB eller råspont.

8. G
    Medlem Nivå 7
    Lägg vad som helst som passar skulle jag säga. Det skall inte läcka och om det gör det ska du märka det i och med "droppskyddet" och åtgärda problemet.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: