8 582 läst ·
31 svar
9k läst
31 svar
Manual till husqvarna QVFTX3
Hej
Jag vore tacksam om jag kan få en kopia på Husqvarna ftx ventilation.
Hälsningar
John Larsson
jonny.larsson4@gmail.com
Jag vore tacksam om jag kan få en kopia på Husqvarna ftx ventilation.
Hälsningar
John Larsson
jonny.larsson4@gmail.com
Kan man få ett ex av manualen.. Finns den fortfarande kvar? fredricgyllenstierna@gmail.comR Rc88 skrev:
Hej, har en kund med samma system.
Någon som har koll på vad för utomhusgivare det sitter? En elektrikern har varit där monterat en pt1000 givare men kunden har just nu 85 grader och elektrikern slängde gamla givaren….
Testade samma termistor som satt till inomhusgivaren fick det till ntc 1.8kohm men utomhusgivaren verkar vara något annat då jag fick 62 grader.
Manual hade också varit tacksamt.
robin.johansson@trisecenergi.se
Någon som har koll på vad för utomhusgivare det sitter? En elektrikern har varit där monterat en pt1000 givare men kunden har just nu 85 grader och elektrikern slängde gamla givaren….
Testade samma termistor som satt till inomhusgivaren fick det till ntc 1.8kohm men utomhusgivaren verkar vara något annat då jag fick 62 grader.
Manual hade också varit tacksamt.
robin.johansson@trisecenergi.se
Vad händer om du kortsluter utegivaren eller gör avbrottR Robiinhood skrev:Hej, har en kund med samma system.
Någon som har koll på vad för utomhusgivare det sitter? En elektrikern har varit där monterat en pt1000 givare men kunden har just nu 85 grader och elektrikern slängde gamla givaren….
Testade samma termistor som satt till inomhusgivaren fick det till ntc 1.8kohm men utomhusgivaren verkar vara något annat då jag fick 62 grader.
Manual hade också varit tacksamt.
robin.johansson@trisecenergi.se
R Rc88 skrev:
Pbh har ersättnings aggregat.
Ersättningsaggregat till Husqvarnas QVLV6 där vårt aggregat är anpassat så att alla yttermått och kanalanslutningar är samma som det befintliga aggregatet. Det finns dock några skillnader som måste kollas upp innan installation. Det första är att vår styrutrustning inkl. display sitter undertill på aggregatet, vilket kan vara ett problem om kunden har skåp eller dyl. ståendes undertill. Det andra är att vi inte har något frånluftsdon installerat i själva aggregatet, vilket det gamla aggregatet har. Det brukar gå att lösa på något sätt t.ex. om det är en 1-plansvilla så går det att fixa med kanaler på vinden.
Vårt aggregat kommer i två olika versioner. Antingen kan det beställas med elvärme (som det befintliga idag) eller med vattenburen värme. Vid vattenburen värme är det viktigt att tänka på att det måste finnas en värmekälla för produktion av värme i framledningsvattnet. Exempelvis luft/vatten värmepump, bergvärme eller fjärrvärme.
30601: Luftaggregat LVHA-Q6 Elvärme
30601-V: Luftaggregat LVHA-Q6 Vatten
30604: Anslutningslåda
Anslutningslådan behövs endast om det finns en befintlig anslutningslåda installerad på det gamla Husqvarna aggregatet.
Med vänlig hälsning,
Robin Trisec Energi
Har ni ersättningsaggregat även till QVFTX3 eller enbart till QVLV6?R Robiinhood skrev:Pbh har ersättnings aggregat.
Ersättningsaggregat till Husqvarnas QVLV6 där vårt aggregat är anpassat så att alla yttermått och kanalanslutningar är samma som det befintliga aggregatet. Det finns dock några skillnader som måste kollas upp innan installation. Det första är att vår styrutrustning inkl. display sitter undertill på aggregatet, vilket kan vara ett problem om kunden har skåp eller dyl. ståendes undertill. Det andra är att vi inte har något frånluftsdon installerat i själva aggregatet, vilket det gamla aggregatet har. Det brukar gå att lösa på något sätt t.ex. om det är en 1-plansvilla så går det att fixa med kanaler på vinden.
Vårt aggregat kommer i två olika versioner. Antingen kan det beställas med elvärme (som det befintliga idag) eller med vattenburen värme. Vid vattenburen värme är det viktigt att tänka på att det måste finnas en värmekälla för produktion av värme i framledningsvattnet. Exempelvis luft/vatten värmepump, bergvärme eller fjärrvärme.
30601: Luftaggregat LVHA-Q6 Elvärme
30601-V: Luftaggregat LVHA-Q6 Vatten
30604: Anslutningslåda
Anslutningslådan behövs endast om det finns en befintlig anslutningslåda installerad på det gamla Husqvarna aggregatet.
Med vänlig hälsning,
Robin Trisec Energi
Jag tror inte maskinen från PBH fungerar som ersättning till QVFTX3. Det har inte samma dimensioner. Däremot kan det ersätta Husqvarna FTX-LV6.R Robiinhood skrev:
QVFTX3 är ett rent FTX aggregat som fungerar både fristående och med seriellt monterad kanalvärmare. FTX-LV6 har både FTX och värmare integrerat i samma maskin.
Där av skrev jag att han får kolla med pbh.se då dom har 13st olika ftx aggregat.
Och även 6 st separata ersättnings aggregat på hemsidan utöver ersättaren till Husqvarnas LV6. 😇💨
Och även 6 st separata ersättnings aggregat på hemsidan utöver ersättaren till Husqvarnas LV6. 😇💨
Hej skulle även som mång i denna tråd behöva manualen för FTX agregatet. om någon kan maila till henrik.solming@hotmail.com hade jag varit väldigt tacksam!
Även om någon vet vilken fläcktmotor man ska köpa samt ev andra reservdelar givare värmeelement mm.
Någon som vet om det är samma fläcktar i Husqvarna FTX LV3 och Husqvarna FTX III?
Även om någon vet vilken fläcktmotor man ska köpa samt ev andra reservdelar givare värmeelement mm.
Någon som vet om det är samma fläcktar i Husqvarna FTX LV3 och Husqvarna FTX III?
Har skickat manualer.
Jag köpte två st av denna fläktmotor till min QVFTX3 och de funkar utmärkt: https://www.ventilationsshopen.se/se/flaktmotor-6f-ingar
Värmeelementet har jag kopplat ur helt och har inte haft några problem här i Stockholm.
Jag köpte två st av denna fläktmotor till min QVFTX3 och de funkar utmärkt: https://www.ventilationsshopen.se/se/flaktmotor-6f-ingar
Värmeelementet har jag kopplat ur helt och har inte haft några problem här i Stockholm.
