Hej!

Har köpt en begagnad partner 5110 jordfräs som går som en klocka än så länge.

Jag har fått med en plog som ska passa till enligt han som sålde den, men han hade aldrig använt den själv och jag kan för allt i världen inte förstå hur den ska fästas på fräsen... Finns det någon här som har en och vet hur jag ska gå tillväga?

Bifogar lite bilder på hur fästanordningarna ser ut, men värt att notera är att även om hålen i staget som sitter på själva maskinen skulle vara i linje med varandra så är bultarna på plogen för grova för att gå igenom. De svarta metallbitarna påstod han skulle höra till men det finns ingenstans de passar heller...

Bakre änden av en jordfräs med synliga fästanordningar och hjul, osäkerhet kring hur plogen fästs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis monterad gul plog på en jordfräs med synliga fästanordningar och omatchande bultar i solljus.
Skapa konto
Begagnad jordfräs med synliga fästanordningar och obrukade plogdelar på marken, osäker montering.
Skapa konto
Hand håller ett svart metallfäste nära en jordfräs plogdel på marken, oklart fästsystem, handskar syns också.
Skapa konto
Jordfräs med omonterad plog och lösa svarta metallbitar på marken, detaljvy av fästanordningar.
Skapa konto

Tack på förhand,
Jens

• Bakifrån av en gul jordfräs med synliga stag och bultar, fokus på hur fästanordningarna ser ut.
    Skapa konto
Redigerat:
Fairlane Fairlane skrev:
Manual verkar finnas här: [länk]
Tyvärr så är det bara listor över alla delar i själva maskinen i reservdelssyften...

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Är det en jordfräs som liknar denna?

[länk]
Hej! Det är inte samma tyvärr, min är rätt mycket större.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.