Patrik440 Patrik440 skrev:
Denne lille busungen blev avbokad av köparen 35minuter efter veterinärbesiktningen igår eftermiddag..

[bild]

Köparen har inte varit lika på senaste veckan som tidigare så jag kände väl nästan på mig att det kunde bli så här.

/ P
Bättre att de kom på det i tid innan den hade bokat in sig hos dem och ville ”bli av med den” igen.. alt att vappisen fick bo i ett dåligt hem där den inte var 120% önskad!

Trist när det händer ändå..:thumbdown:

Men tror nog ni kommer hitta en perfekt människokompis till den där sötnosen! :heart:

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
hsd
Bra att köparen insett i tid och avbokat istället för att ta sig an en vovve som kräver tid och engagemang från husse och matte under många år, tid som kanske inte finns

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Det är supermånga valpar på blocket, typ 8 månader gamla, som säljs nu för att folk "inte har tiden hunden förtjänar." Nån var i alla fall ärlig och skrev att bägge hade fått gå upp till full arbetstid och det var därför de behövde sälja valpen. Supertrist med folk som köper valpar utan att ha tänkt igenom hur de skall göra när de inte längre är permitterade pga Covid-19. Självklart kan allt hända och man kan inte vara förberedd på precis allt, något skulle kunna inträffa som gör att vi inte kan behålla vår lilla trasselsudd, typ bägge blir invalider, men att inte ens har tänkt igenom hur man gör när man jobbar borta hela dagarna är väldigt kortsiktigt tänkt.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
Kommer ett par och tittar på valpen idag som jag tror han skulle få det bra hos.
Svartvit valp på röd traktor med ruffsig päls och uppmärksam blick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/ P

• Gilla
yonna och 4 till
  • Laddar…
Kommer ett par och tittar på valpen idag som jag tror han skulle få det bra hos.
[bild]
/ P
Det är så härligt att se era valpar. Att de får vara med och upptäcka omvärlden tillsammans med människor och andra hundar.

Jag har själv haft lite valpar genom åren och jag vet vilket jobb det är.:love:

Dessutom, nu när valpar uppfödda i valpfabriker flödar in över våra gränser och mindre nogräknade människor blint och urbota korkat köper dessa valpar blir jag extra glad över att se er uppfödning. :heart:

• Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Nyklippt brun och vit hund i blå tröja står inne i ett soligt rum.
Skapa konto

Bruna Hunden har ny vårfrisyr. Husse tror att Bruna Hunden fryser så tröjan kom fram igen.

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
[bild]
/ P
Hur gick det?

Patrik440
Snigla Snigla skrev:
Hur gick det?
Jodå, det har gått bra fast det blev en flytt till en pigg pensionär i Varberg igår eftermiddag.

Här är valpen med sin bror Allan som också flyttade igår.

Två små valpar, en tittar uppåt och den andra tuggar på en pinne, sitter i torrt gräs.
Skapa konto

/ Patrik

• Gilla
  • Älska
Jiji och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
I lördags var Jesko på exteriörbedömning som har ersatt de vanliga hundutställningarna i dessa pandemitider.

Hund bredvid en stor röd rosett med texten "EXCELLENT" efter en exteriörbedömning.
Skapa konto

/Patrik

• Gilla
  • Älska
Jiji och 5 till
  • Laddar…
I lördags var Jesko på exteriörbedömning som har ersatt de vanliga hundutställningarna i dessa pandemitider.

[bild]

/Patrik
Som jag saknar utställningar :rolleyes: Grattis till rödingen och CK också antar jag (y)

//Jante

Satsuki
Hunden hittade ett ben (!) härom dagen.... Eftersom det satt ett snöre om benet antar jag att det inte var en hjort/älg som gått förbi och bara tappat det :crysmile:

Hund sniffar på stort ben med snöre i skogsmark täckt av löv och gräs.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Nån som lagt spår men lite klantigt att tappa det? :) Kanske var utlagt som belöning för att hunden lyckades spåra också iofs.

• Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Satsuki
Dalbotant Dalbotös skrev:
Nån som lagt spår men lite klantigt att tappa det? :) Kanske var utlagt som belöning för att hunden lyckades spåra också iofs.
Misstänker att någon tränat viltspår men att något vilt djur hittat benet och dragit iväg med det.....

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Måste ju vara en alldeles fantastisk överraskning för din hund iaf! Nu blir varje promenad utan ben en besvikelse. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
Varje gång vi går förbi platsen kollar han om det dykt upp ett nytt ben :rofl:

• Gilla
Vildparti och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.