1 näe jag är antagligen inget stort problem, trots att Vera går lös med mig på Hornbach och alla möjliga andra ställen.

2. Min erfarenhet är annorlunda, hur det ser ut totalt sett vet jag inte, jag har luftat mitt perspektiv på saken. Det finns nog plats för båda dessa verkligheter.

Ja om det inte var tydligt i förra i lägget så ska ingen ha kontakt med hunden, hundrädd eller inte, innan jag och den personen är överens om det. Det går åt båda håll.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Satsuki
Diskussionen påminner mig om en incident min son råkade ut för när han var ute och gick med vår hund (kopplad). På tal om att ha koll alltså...
Plötsligt dyker det upp en liten hare/kanin i full fart efter en krök på vägen, haren lyckas precis undvika att springa på vår hund som inte ens hinner reagera eftersom han står och nosar. Efter haren kommer en vinthund (?) i full fart och den hinner inte undvika vår hund så den får desperat försöka hoppa över honom men slår till vår hund i huvudet. Allt är över på några sekunder och sonen blir riktigt irriterad över att någon släppt sin hund så och försöker leta efter en ägare - utan framgång.

Sonen är 10 år och hade redan bättre hundägarförnuft än vinthundsägaren (y)

Till saken hör att vi har en hund som av andra hundägare beskrivs som mycket lydig och väluppfostrad. Då sonen är van vid att hundar ska komma när man kallar och stanna på kommando även om det springer upp en hare mitt framför nosen på hunden.
(Hans referensram är ju vår hund, en cocker dvs stötande jakthund)
Svart och vit cocker spaniel sitter på en stig med gräs och ser in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
dicliff
  • Laddar…
Alla småflickor borde ha en dobermann! I hushållet finns även 2 rottisar. Vardagslydnad är det viktigaste i min värld . sitt ligg hit och det lyder man alltid. Fot är bra men skrämmer ofta folk när mina 3 muppar kommer gåendes. Bland folk använder vi koppel , för det ser bra ut. Har man stora hundar så kommer man inte undan som småhundar gör . /a

• Liten flicka sitter på golvet och läser tidning med en dobermann som också tittar på tidningen.
    Skapa konto
  • Gilla
Byggaren Bengt och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
Rosa följer gärna med på en mopedtur.

Svart moped parkerad vid bensinstation med en vit och svart hund sittandes bredvid.
Skapa konto

En bakifrånvy av en hund som åker moped, med vind i pälsen.
Skapa konto

/P

• Gilla
Isakare och 7 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Hur går det med nya familjemedlemmen? :D
Gör replik på frågan igen.
Jo, det går riktigt bra, Kerstin är en snäll, klok och lättlärd hund.
Vi har bla varit på valpkurs, det var nästan lite överkurs, Kerstin kan redan det som lärs ut. Jag var på en lektion, där vi med belöning (godis) skulle lära oss gå i koppel. Men vi behöver inget godis, Kerstin går snällt bredvid, givetvis gör hon små utflykter hit o dit för att lukta/kolla på saker, men inte längre än kopplet räcker, och hon drar aldrig.
Läraren sa efter senaste lektionen, som inehöll 6 olika problemlösningar "Kerstin bär ni inte runt i en väska märker jag"
Skälla kan hon göra när vi leker, annars är hon knäpptyst.
Jag själv var skeptisk till om man kunde gå på längre promenader med en så liten hund, men 1,5-2 timmar är inget problem alls. Jag har tidigare haft en Cavalier, den gick 1-2 km, sen fick man bära den hem, tvärvägrade att gå längre.

• Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Bra päronår i år! Den ena hunden älskar allt från päron, jordgubbar till smultron och krusbär. Det värsta är att hon plockar själv så det vill till att hinna få smaka på något själv.
Hund som äter ett päron på en gräsmatta med fler fallna päron runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Collage av fyra hundar som ler, skämt om hundar och svansar i text ovanför.
Skapa konto

;)

• Haha
P-plats
  • Laddar…
Svart hund hoppar och biter i skyddsärm hållen av en man på en gräsmatta.
Skapa konto

Människans bästa vän :love:

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Var på en liten utflykt i Vänerskärgården i lördags, riktigt mysigt trots kyla och blåst:

8_FmxEeiT95ANmARMV6S4LNKW-UmW1kXqVfSjzeagsjKwo2WEjip54tFgj-tE9Ozg4PSmIpwohRLCFybGCxsB5-AHh24cy4Vw5YO40hJZ65dOK9iCSnSEVp5r-ef-skAH0HkwKwjDUCFbeTPth1qg7R1f45QmFqT0ghBzqFF3Ni7V1t93qtxVCGEtQmrM5gdKRRNEEI2WRqRXADRqIMNqq630AX7-1ZoWsJtuiTRvEISpYmVCOR5w23PF37jGV2BZpk9gVLFvtUPpiqkAy9PtM4qnGBGolKT7yUmh8OtY2EZQqNuZtVX4NrJDAcEhZW-fqZqqo8wjnDNKkxiD_Z_Jl-4XriLLHuN1yMllPYVJdOsPybS3lgoxHh-1AnTvdQ4RIdAcNmxuQOHzRfSbJqHGNS-WVHqMZqMXiZp3rqxVgm-mpMMUchByyNGtnwXzGF_5XSi1Es2uGqTJK27XawOerTIfW3uyOFuKVIPyNmU5LR4J3jZZBXrgud7IhdW5nuJ5K84LsJ-1kwi-_rsgYXUAeyqSefctQmgwkk49nfDTVy7I-a1zHkuIsSp1arQRvLGuCffugi1iBtQfoZgFKHwCPd0RlhA6fgZCtWyK8ljY7MmRHyum7_67ipQUBOfouZyk4y_mCrGPyJazw0_PSAjhisj6D2bH3XSi-20n_S4gdC9xAjeOND6blI=w687-h915-no

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Närbild på en vit fluffig hund som tittar uppåt, i svartvitt.
Skapa konto

Närbild på en vit hunds ansikte med fokus på ögonen och nosen, svartvit bild.
Skapa konto

:love: My best friend :love:

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Kan inte låta bli att lägga in den här bilden på den sockersöta valpen.
Valp luktar på en sko och ligger sedan på rygg mellan två skor, ser belåten ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Helgmysa med husse. Brun lockig hund ligger på en mönstrad filt och ser avslappnad ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
En hund ligger avslappnat på en soffa täckt med en filt, med texten "Måce har sällskap i soffan" överlagrad.
Skapa konto

• Älska
dicliff
  • Laddar…
Hund står på nylagt terrassgolv med grönska i bakgrunden.
Skapa konto

Sigge kollar in nya golvet på terrassen.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Snudd på osynlig Ditte :love:
En liten hund med vitt och brunt päls står på ett lövklädd golv och ser in i kameran.
Skapa konto

//Jante

• Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.