217 366 läst ·
2 085 svar
217k läst
2,1k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Jag känner igen det där. Jag är själv ständigt medveten om risken, men tyvärr smyger sig hunden ibland iväg till någon av mina kollegor och lägger sig där på samma sätt. Väldigt riskabelt att vara kontorshund.useless skrev:
Det var ju tråkigt, min hund (och katt) slukar det med stor entusiasm.useless skrev:
Jag började med att smyga på en tiondels skopa, och sedan utökade jag
under flera veckor.
Så gör jag med det mesta jag introducerar till dem och hittills har det alltid gått bra.❤️
Fast det är alltid blötfoder jag strör det på, närmare bestämt upptinat färskfoder,
men det borde väl inte spela så stor roll.
Eller?
Redigerat:
Jo, på blötfodret funkar det. Men det får dom inte varje dag.D dicliff skrev:Det var ju tråkigt, min hund (och katt) slukar det med stor entusiasm.
Jag började med att smyga på en tiondels skopa, och sedan utökade jag
under flera veckor.
Så gör jag med det mesta jag introducerar till dem och hittills har det alltid gått bra.❤️
Fast det är alltid blötfoder jag strör det på, närmare bestämt upptinat färskfoder,
men det borde väl inte spela så stor roll.
Eller?
Obehaglig kväll. Pingis stod och åt middag när han plötsligt föll ihop, kunde inte stödja alls på benen. Kändes som att han tappat kontrollen över kroppen helt. Såg väldigt rädd ut. Vi fick stötta upp men han höll på att falla ihop så fort vi släppte efter. Lyfte upp honom i soffan och ringde jourvet. Han återfick kontrollen och la sig ned, och sen hoppade han ned från soffan och stapplade sig tillbaka till matskålen och åt vidare.
Vi valde att ändå åka in akut, han fick en undersökning och dom tog blodprover. Inget onormalt eller förklaring, så inte mycket att gå på. En teori som vet hade var ett mindre epelepsianfall som kunde yttra sig så. Vi noterade att han för en vecka sen betedde sig väldigt märkligt, kändes disorienterad och förvirrad. Sprang ned från altanen genom rabatten snarare än trappan, verkade inte riktigt hitta tillbaka in igen. Men så fort han väl var inne igen så var han tillbaka till normal så vi la ingen direkt vikt vid det.
Så inget annat att göra just nu än att hålla honom under uppsikt, och om det händer igen försöka ha sinnesnärvaro att filma så vet kan se, och utreda ytterligare.
Vi valde att ändå åka in akut, han fick en undersökning och dom tog blodprover. Inget onormalt eller förklaring, så inte mycket att gå på. En teori som vet hade var ett mindre epelepsianfall som kunde yttra sig så. Vi noterade att han för en vecka sen betedde sig väldigt märkligt, kändes disorienterad och förvirrad. Sprang ned från altanen genom rabatten snarare än trappan, verkade inte riktigt hitta tillbaka in igen. Men så fort han väl var inne igen så var han tillbaka till normal så vi la ingen direkt vikt vid det.
Så inget annat att göra just nu än att hålla honom under uppsikt, och om det händer igen försöka ha sinnesnärvaro att filma så vet kan se, och utreda ytterligare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En av mina jyckar fick epilepsi. Det är en jobbig sjukdom. Håller tummarna för jycken och dig.Storsockret skrev:
Obehaglig kväll. Pingis stod och åt middag när han plötsligt föll ihop, kunde inte stödja alls på benen. Kändes som att han tappat kontrollen över kroppen helt. Såg väldigt rädd ut. Vi fick stötta upp men han höll på att falla ihop så fort vi släppte efter. Lyfte upp honom i soffan och ringde jourvet. Han återfick kontrollen och la sig ned, och sen hoppade han ned från soffan och stapplade sig tillbaka till matskålen och åt vidare.
[bild]
Stackare.Storsockret skrev:
[bild]
Första hunden i mitt liv var en tax. Han fick epilepsi men det funkade bra med medicin. Blev nästan 16 år. Pigg och glad genom livet.
Håller tummarna för er ❤️
Jag hade en shih-tzu som helst sov så där fast liggandes på mage. Jag begriper inte hur hon kunde andas.useless skrev:
Fick just en ide.useless skrev:
Ni kunde kanske ge bara ett par matskedar blötfoder med PlaqueOffpulvret irört,
så som man gav sina barn medicin i en sked med sylt förr i världen.
iaf mycket enklare än att borsta tänderna på dem...
Det påstås att det räcker med en gång om dagen, då luckras placken upp
och sedan nöts den bort när de knaprar på torrfodret vid nästa måltid, sägs det.
(Eller gnager på tuggisar. Jag ger ofta dentasticks av någon sort.)
Fast ger ni torrfodret direkt efter vid samma måltid,
borde det ju funka ännu bättre eller iaf lika bra.
Bara en tanke...
Redigerat:
Husägare
· Trelleborg
· 697 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
I går fyllde Rosa 8år. 🥩🍗💐
Å idag var det kalas igen för Tommy fyller 14år idag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Å idag var det kalas igen för Tommy fyller 14år idag.
Logga in
Skapa konto