217 465 läst ·
2 085 svar
217k läst
2,1k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Om vi hör någon sjunga "aj aj buff" eller "jag må hen leva".. så tar det inte många sekunder innan fröken stämmer in i sång..
Hon gillar också viss pianomusik, finsmakare...
Sjunger matte, måste man också stämma in.. om det inte är nån dålig låt förstås (matte har många dåliga låtar tydligen..)

Hm.. kanske bara är att matte sjunger dåligt.. haha
Hon gillar också viss pianomusik, finsmakare...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sjunger matte, måste man också stämma in.. om det inte är nån dålig låt förstås (matte har många dåliga låtar tydligen..)
Hm.. kanske bara är att matte sjunger dåligt.. haha
En katt, 3 marsvin och ett tjugotal vandrande pinnar var inte nog många djur för min sambo. Så här om dagen kom Kerstin till familjen, hon är en korsning mellan Chiwawa och Bichon Havanais, 8 veckor gammal och väger 853 gram !!
Vi åker mycket på turer med våra veteranmoppar, jag fixade en korg till Kerstin så hon kan åka med, det ska ju börjas i tid, och hon verkade trivas i korgen trots 2 takts motorns knattrande.
Vi åker mycket på turer med våra veteranmoppar, jag fixade en korg till Kerstin så hon kan åka med, det ska ju börjas i tid, och hon verkade trivas i korgen trots 2 takts motorns knattrande.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Han såg väldigt snäll ut =)richardtenggren skrev:
Vi fick förklarat att blandningen vanligtvis gjorde en lugn hund, mot en renrasig Chihuahua som ofta kan vara väldigt bjäbbande. Mina grannar hade 2 st som skällde 7/24, ganska irriterande.
Gäller alla småhundar, nästan, det där med bjäbbandet.. men det är en uppfostringssakIsakare skrev:
De flesta låter små hundar komma undan med "fel" bara för att de är så "små och söta".. det gäller att inte låta dem göra det!
Kerstin är jättesöt
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Han är väldigt snäll, typ säger aldrig ifrån, så man får ha koll när det finns små barn I närheten.Isakare skrev:
Nackdelen är att hans skall är som en större hunds, men han skäller inte så ofta som tur är.
Mina föräldrar skaffade precis en renrasig 3 åring, han verkar vara hellugn också. Nu har de bara haft honom några dagar, så kan vara det, men han har tydligen bara skällt typ två skall totalt. Så det är väl olika
Hur går det med nya familjemedlemmen?Isakare skrev:
En katt, 3 marsvin och ett tjugotal vandrande pinnar var inte nog många djur för min sambo. Så här om dagen kom Kerstin till familjen, hon är en korsning mellan Chiwawa och Bichon Havanais, 8 veckor gammal och väger 853 gram !!
[bild]
Jo tack, bra tror jag, får dagliga rappoter om att hon är hela Gotlands gullegris, alla tjejer "Bara dör" när de får syn på Kerstin. Hon sover i korgen på moppen när det åks till stranden.Snigla skrev:
Är på fastlandet själv, men åker över i morgon kväll, då kommer jag väl märka hur kul det är med en valp som tuggar på allt man kan tugga på.
Vi har lite skiljda uppfattningar om var ett djur ska sova, enlig mig i sin korg på golvet, möjligtvis i sängen nere vid fötterna. Sambon har de gärna på huvudkudden. Men men, man får väl ge sig som vanligt, vad gör man inte för husfriden
Haha .. men de är ju såååå söta..Isakare skrev:
Jo tack, bra tror jag, får dagliga rappoter om att hon är hela Gotlands gullegris, alla tjejer "Bara dör" när de får syn på Kerstin. Hon sover i korgen på moppen när det åks till stranden.
Är på fastlandet själv, men åker över i morgon kväll, då kommer jag väl märka hur kul det är med en valp som tuggar på allt man kan tugga på.
Vi har lite skiljda uppfattningar om var ett djur ska sova, enlig mig i sin korg på golvet, möjligtvis i sängen nere vid fötterna. Sambon har de gärna på huvudkudden. Men men, man får väl ge sig som vanligt, vad gör man inte för husfriden![]()
Jag var själv väldigt mån om att hunden skulle få vara hund .. oavsett hur liten och söt den än var - husfriden här bestod av att den absolut inte skulle bäras runt som en accessoar a la Paris Hilton! Givetvis hjälpte vi hunden in i bilen, trappor osv i början.. men inget mer, fyra ben skulle användas var min åsikt
Man har fått dressera lika många människor längs vägen .. de har väldigt svårtt att respektera små söta ullbollar..
Inte lika många som kommer framspringande till en rottweiler .,bara sådär.. (men småhundar verkar alla tycka det är ”grönt ljus” att springa fram och hälsa och gulla med.. utan att fråga)
Men oavsett.. de förgyller livet.. voffsingarna., även med en trasig sko eller bortsprungne strumpa..
Jo då, det tränas dagligen att vara hund också, det kommer inte bli nån Paris Hilton hund, även om hon fick komma in på Åhlens i handväskan.
Att det blev en liten hund var att sambon tog mig på orden "Ska du skaffa en hund, får det vara en liten, som är enkel att ta med sig" Jag har tidigare haft en Cavalier som var lämpligt stor och enkel att ha med till tex jobbet, eller på moppen.
Att hon skaffade det minsta som finns var kanske inte riktig det jag menade.
Att det blev en liten hund var att sambon tog mig på orden "Ska du skaffa en hund, får det vara en liten, som är enkel att ta med sig" Jag har tidigare haft en Cavalier som var lämpligt stor och enkel att ha med till tex jobbet, eller på moppen.
Att hon skaffade det minsta som finns var kanske inte riktig det jag menade.
Jo, husses skitiga moppeåkardojjor blev en favorit direkt.Snigla skrev:
Haha .. men de är ju såååå söta..när vårt troll va valp lånade vi ut henne till en kompis som hade svårt att prata med tjejer, var väldigt effektivt
alla ville komma dit och hälsa (på båda) haha
Jag var själv väldigt mån om att hunden skulle få vara hund .. oavsett hur liten och söt den än var - husfriden här bestod av att den absolut inte skulle bäras runt som en accessoar a la Paris Hilton! Givetvis hjälpte vi hunden in i bilen, trappor osv i början.. men inget mer, fyra ben skulle användas var min åsikt
Man har fått dressera lika många människor längs vägen .. de har väldigt svårtt att respektera små söta ullbollar..- även nu när vår hunnit bli gammtant!
Inte lika många som kommer framspringande till en rottweiler .,bara sådär.. (men småhundar verkar alla tycka det är ”grönt ljus” att springa fram och hälsa och gulla med.. utan att fråga)
Men oavsett.. de förgyller livet.. voffsingarna., även med en trasig sko eller bortsprungne strumpa..![]()
Logga in
Skapa konto