nej det är en avgift

Sverige är den sista Sovjet-staten oavsett vad du kallar skiten! Inte Norge!

• Ledsen
Stickan56
  • Laddar…
ojdå. Chilla. det är inte jag som kallar det avgift utan skatteverket ;)

G
K kribban skrev:
ojdå. Chilla. det är inte jag som kallar det avgift utan skatteverket ;)
De kallar mycket för avgift istället för skatt, så att dumma idioter ska tro att vi har mindre skatt än vad vi verkligen har..

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 3 till
  • Laddar…
Stickan56
G GargamelSE skrev:
De kallar mycket för avgift istället för skatt, så att dumma idioter ska tro att vi har mindre skatt än vad vi verkligen har..
Det är bra att fler får betala.

Stickan

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
:rolleyes:

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Aha, vad är en "dum idiot"?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Just fan de kör digitalt över koaxen sk ghettolösning :)
Då lär de fortfarande äga kabeln som jag skändant,jjag såg iaf till att terminerna den korrekt när jag klippte av den :)
1. Det är inte Com Hem som äger uttagen, eller kablarna. Mycket av dina åsikter verkar färgade av den felaktiga förutsättningen.
2. Jag hoppas att du tog hjälp av någon kvalificerad när du terminerade kablaget. Annars har du troligtvis orsakat störningar och problem för dina grannar i åratal.

G GargamelSE skrev:
Så är det, och vissa rena skatter heter inte ens avgift tex lagfart

• Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Så är det, och vissa rena skatter heter inte ens avgift tex lagfart
Hade lagfart varit en skatt så skulle någon annan betalat din lagfart..:rolleyes:

Stickan

• Gilla
kribban
  • Laddar…
Stickan56
A AndersS skrev:
Det är väl vi som betalar skall så att snyltarna kan leva gott.

Stickan

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det är väl vi som betalar skall så att snyltarna kan leva gott.

Stickan
Roligt det där, det brukar visa sig att de som vurmar mest över skatt är de som betalar minst av den.

Intäkter till det offentliga är skatt oberoende av vad det kallas.

• Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Roligt det där, det brukar visa sig att de som vurmar mest över skatt är de som betalar minst av den.

Intäkter till det offentliga är skatt oberoende av vad det kallas.
Ja det är som när sossar envisas med att arbetsgivaravgiften inte är en skatt :rolleyes:

• Gilla
GargamelSE och 2 till
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Det var ju en tjomme några inlägg upp som tyckte det var väldigt viktigt att påpeka att en extradebitering som jag inte kan råda över, som inte ger mig något alls av värde och beslutats av politiker och inkasseras av mig genom statens våldsmonopol minsann var en avgift!

Jag är mer intresserad av om det går att hitta en "klok idiot", någon som stött på en sådan?

• Wow
  • Haha
kribban och 1 till
  • Laddar…
OT om arbetsgivaravgift... På vårt företags lönespecar så listar man tydligt företagets lönekostnad, arbetsgivaravgiften, bruttolönen, preliminärskatt och så vidare. Innan vi bytte ekonomiföretag så skrev man också ut hur många/få procent av totala lönekostnaden som utbetalt belopp utgjorde. Detta borde fler arbetsgivare göra.

On topic: Har comhem stängt av krypteringen nu så att man kan se de kanaler som förr var analoga utan programkort? För några år sedan så behövdes programkort vill jag minnas.

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.