.... lämnade strömförande trådar i väggen.
.....målade huset gult med gröna knutar.

Kedjerökt inomhus i 20 års tid.
Gipsat över diverse kopplingsdosor.

Konstig tråd. "Hata" är ett starkt uttryck dessutom. Det är köparen som har undersökningsplikten. Gillar man inte huset - köp det inte. Köper man ändå har man accepterat alla knasigheter och då är det bara att gilla läget.
Om däremot föregående ägare felaktigt deklarerat något eller det finns dolda fel och man inte kan komma överens om åtgärder kanske föregående ägare inte är bästa kompisen längre.

imported_Benno skrev:
Konstig tråd. "Hata" är ett starkt uttryck dessutom. Det är köparen som har undersökningsplikten. Gillar man inte huset - köp det inte. Köper man ändå har man accepterat alla knasigheter och då är det bara att gilla läget.
Om däremot föregående ägare felaktigt deklarerat något eller det finns dolda fel och man inte kan komma överens om åtgärder kanske föregående ägare inte är bästa kompisen längre.
Du läser tråden på fel sätt ;)

• Gilla
Korvgubbe och 9 till
  • Laddar…
... tog bort två av tre kakelugnar och satte in elelement.
... och fräschade upp den kvarvarande kakelugnen genom att dra i lite vit fog i springorna.
... satte in ett kök som ser ok ut vid en första anblick, men som visar sig vara omöjligt att använda praktiskt då det exempelvis finns endast en möjlig arbetsyta och denna är 60 cm bred.
... sänkte taket i hallen.
... gjorde världens sämsta underarbete när väggarna målades.

- Satte träpanel i taket i hela huset. Panelen är cirka 0.5 mm och bara spikat i det gamla gipstaket. Detta leder till att panelen hänger i mot mitten av rummet. tur att de satt bra lister längs väggarna så att taket sitter uppe (detta håller att tas bort)
- tomt på 700 m2 - där finns ett hus med garage samt en del asfalt. En blodlönn (enorm), en björk (enorm), en tall (enorm), ett plomonträd (enormt), ett äppelträd (enormt), två syrene buskar (enorma), två andra buskar (enorma) cirka 4 fyra meter hög häck som täckte trottoaren på baksidan av tomten.Under 9 har tidigare ägare skött något av detta om vilket gav en känsla av djungel:D

Typiskt...jag har inget att klaga på....varför har jag alltid sådan otur.....

• Gilla
stice och 2 till
  • Laddar…
Det är inte alltid det stämmer. Jag är nog hatat (vet bara inte varför).
Men de som sålde till oss har vi mycket bra kontakt med!
Kanske pga att vi köpte med friskrivning?

Jag vill lämna en brasklapp om att jag tycker väldigt mycket om den förra ägaren till huset. Hans själ sitter kvar här på ett positivt sätt. Men eftersom vi har ändrat på i stort sett allt så var det ju en del saker man önskar att han hade gjort annorlunda, nämligen:

- Inte använt fullt så mycket betong när han göt plattan till sin tillbyggnad. Det var typ 5 ggr så mycket som behövdes och det kostade oss 100 000 kr att ta bort eländet och deponera det.
- Det hade underlättat om han inte byggt om det fina huset från 1926 och gjort det i 70-talsstajl, från att ha varit helvitt till att bli gult med bruna fönster.
- De fina originalfönstren byttes mot 70-tals panoramarutor 3-glas.
- Alla ventiler igensatta, unken inomhusluft.
- Trädgård med typ 100 kvm rabatt som ska rensas 1 gång per vecka.
- Tog bort gunnebostängslet runt huset och byggde en 70-tals mexitegelmur. Också dyr att riva och frakta bort.
- byggde till en fyrkantig kloss, som skulle vara en entré, för att spara energi. Den var full av fukt.
- Förlade poolvärmen till källaren i huset, vilket inte var så bra när ett rör gav upp och fyllde hela källaren med poolvatten.

Marlen Eskilsson skrev:
Jag vill lämna en brasklapp ... MYCKET TEXT
Och har Ni stämt h*n? Dolda fel?

• Gilla
faf
  • Laddar…
Nej, vi visste vad vi köpte.

Atom skrev:
Och har Ni stämt h*n? Dolda fel?
För vad tänkte du? Fönstren? Rabatterna? Stängslet?

Att de inte drog in kommunalt vatten och avlopp på 80 talet när kommunen drog rör till ett nytt villaområde. Grannarna har men inte vi. Man måste under en landsväg så skulle jag göra det idag så kostar det väl skjortan

Ja i vårt fall är det iofs inte föregående ägare, de vi köpte av ägde bara huset ett år (och hann på den tiden tapetsera och måla om de flesta rum), det är tidigare ägare (som byggde huset) som är "skyldiga".

Jag får nog snarare säga att jag hatar mig själv som trodde att allt var så enkelt och gick fort och lätt:p 3år senare och 250tusen spräckt budget har jag en helt annan syn och kunskap om hus:what::D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.