M
Hej

Ska lägga order på robotklippare fr Mammotion tech. Var inställd på en Luba mini 800 men fick upp ögonen för en Yuka 1500 när jag började googla.
Vad tycker expertisen här om det?

Förutsättningarna är följande
- plan tomt (inga lutningar alls)
- ny etablerad tomt som kommer förändras mkt, planteringar av träd, buskar etc
- tomten är på 740 kvm och gräsytan är runt 4-500 kvm skulle jag uppskatta det till

Jag bytte min gamla med begränsningkabel för ett par veckor sen. Blev en Yuka mini.
Supernöjd hittills efter 5 kompletta klippningar.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
M
Nöjd med programvaran?
Smidigt att installera?

Extremt smidigt att komma igång.
Drar mig inte det minsta för att radera kartan och göra om allt igen.
Väldigt smidigt att bara köra runt som en radiostyrd bil. Likaså ”no-go zoner” såå enkelt!

Appen kan kännas lite omständig men man lär sig var allt finns och vad allt betyder med tiden.

M
Beställde en Yuka mini 800. Blir spännande att se hur bra en slinglös kommer att funka. Bättre än dagens klippare iaf (läs handjagare) 😉

Du kommer inte att bli besviken.

• Gilla
MBZV
  • Laddar…
En fråga om dessa klippare, går det att ha en karta som är större än vad de är anpassade för i kvm? Eller kommer mjukvaran begränsa detta?

Har ca 2000kvm som ska klippas, men ca 800kvm av dem behöver klippas väldigt sällan pga skuggläge.

K
Klipper Yukan hela vägen ut till kanten på chassit eller är det ett visst avstånd där så däcken behöver kunna köra X cm utanför gräset som ska klippas?

Yuka mini ser ut såhär.

• Robotgräsklipparen Yuka mini sedd underifrån, med hjul och blad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Kollar man specen på den så bör den behöva gå ut 11-12 cm utanför gräskanten för att säkerställa att allt blir klippt.
För min del så har vi ändå lagt marksten mot husgrund, altan så det borde bli bra utan att man behöva gå med trimmer efteråt.

• Specifikationer för en gräsklippare från Bauhaus, inklusive effekt, höjd, bredd, djup, klippbredd och klipphöjd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.