Walle85
Tomture61 Tomture61 skrev:
Har en Luba 1 , har aldrig problem med för få satelliter dvs den stannar aldrig pga navigeringsproblem .
Vet ej hur du satt upp / installerat din klippare , kollar jag med min mobil med app så har jag 41 satelliter som är synliga , Luba vill ha 20 st Co - Viewing . Klipper ca 60 cm från huset .

Har du hittat [länk]

Mammotion Luba & YUKA Sweden​

Har bara problemet precis intill gaveln på huset och det sker numera väldigt sällan. Gissar att det är den höga tegelfasaden som blockar signalerna till satelliterna.

T
Walle85 Walle85 skrev:
Har bara problemet precis intill gaveln på huset och det sker numera väldigt sällan. Gissar att det är den höga tegelfasaden som blockar signalerna till satelliterna.
Testa ställ klipparen där och kolla i appen hur många satelliter den ser, inte för att det går att göra så mycket åt mer än att riva väggen men det skulle ju kunna bekräfta teorin :)

T
Walle85 Walle85 skrev:
[länk]
Ah sorry, missade den :) ja det där är väl lite för få för roboten va? Är relativt ny med en Luba2 så har inte stenkoll på allt än

Walle85
T tunellm skrev:
Ah sorry, missade den :) ja det där är väl lite för få för roboten va? Är relativt ny med en Luba2 så har inte stenkoll på allt än
Ja, det stämmer. Behövs tyvärr fler.

• Gilla
tunellm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.