janwide
Jag målade vår grund med dyr märkesfärg för inte så länge sedan. Minns tyvärr inte med säkerhet vare sig hur länge sedan eller vilken färg. (Kanske 4-5 år sedan.) Men nu är det precis som att pigmentet har regnat bort. Där grunden är skyddad från regn och vind ser det nästan ut som nymålat. Dyr färg är med andra ord ingen garanti för att det ska bli ett hållbar resultat. Så nu målar jag också med Biltemas färg. Gör rent (borstar) och kör deras primer först.

A
janwide janwide skrev:
Jag målade vår grund med dyr märkesfärg för inte så länge sedan. Minns tyvärr inte med säkerhet vare sig hur länge sedan eller vilken färg. (Kanske 4-5 år sedan.) Men nu är det precis som att pigmentet har regnat bort. Där grunden är skyddad från regn och vind ser det nästan ut som nymålat. Dyr färg är med andra ord ingen garanti för att det ska bli ett hållbar resultat. Så nu målar jag också med Biltemas färg. Gör rent (borstar) och kör deras primer först.
Tack då provar jag! Är primern viktig? Hade inte ens tänkt på det.

janwide
Jag hatar hus skrev:
Tack då provar jag! Är primern viktig? Hade inte ens tänkt på det.
När jag gjorde ren min grund ville det aldrig sluta att damma. Tänker att primern binder dammet vid ytan och därmed ger färgen bättre fäste.

• Gilla
Anonymiserad 369512
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.