2 664 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Målning invändigt och utvändigt
Här kommer frågorna direkt ;-)
Hoppas någon duktig själ kan ge oss några tips.
1. Hur brukar man göra i en tvättstuga? Måste man ha väv eller kakel på väggen, eller kan man måla på gipsskiva direkt? Krävs det en speciell färgsort då?
2. Hur många gånger bör man grunda resp måla inomhus då man tänker måla väggarna direkt på gips?
3. Har någon ett tips på datorprogram eller försäljningsställe eller liknande, där man kan få hjälp med att skissa på olika färgalternativ till husets fasad. Vi är lite villrådiga och skulle behöva lite uppslag.
4. Har fått många olika råd ang grundmålning och målning av huset utvändigt. En del säger att huset (som kommer grundmålat) endast behöver målas med färg 2ggr, andra säger att den befintliga grundmålningen endast är för transport, och därför bör man grundmåla och sedan måla två gånger. Vad gäller?
Tacksam för tips ;-)
Hoppas någon duktig själ kan ge oss några tips.
1. Hur brukar man göra i en tvättstuga? Måste man ha väv eller kakel på väggen, eller kan man måla på gipsskiva direkt? Krävs det en speciell färgsort då?
2. Hur många gånger bör man grunda resp måla inomhus då man tänker måla väggarna direkt på gips?
3. Har någon ett tips på datorprogram eller försäljningsställe eller liknande, där man kan få hjälp med att skissa på olika färgalternativ till husets fasad. Vi är lite villrådiga och skulle behöva lite uppslag.
4. Har fått många olika råd ang grundmålning och målning av huset utvändigt. En del säger att huset (som kommer grundmålat) endast behöver målas med färg 2ggr, andra säger att den befintliga grundmålningen endast är för transport, och därför bör man grundmåla och sedan måla två gånger. Vad gäller?
Tacksam för tips ;-)
Grundmåla och färdigstryk 1 gång.Vidderberga skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Valet av färg (tillverkare o sort) är inte lätt har jag upptäckt, vad anser ni här på forumet är bästa val av fasadfärg? härute är vindarna hårda o saltbestänkta 
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Finns igen färg som man bara så där på rak arm kan säga är bäst.
Dom är bra på olika saker.
Sen beror det på hur huset ser ut. Vad det är målat med tidigare, konstruktion osv.
// Nithin
Det är ett nybygge (skyddsmålat)
http://www.vastkuststugan.se/panoreringar/vision/utomhus/bilder/utomhus_02.jpg
Dom är bra på olika saker.
Sen beror det på hur huset ser ut. Vad det är målat med tidigare, konstruktion osv.
// Nithin
Det är ett nybygge (skyddsmålat)
http://www.vastkuststugan.se/panoreringar/vision/utomhus/bilder/utomhus_02.jpg
Klicka här för att svara