Hej alla!

Jag skulle behöva råd om jag behöver förbehandla min ytterpanel på mitt fritidhus inför målning med Jotun Demidekk Ultimate Helmatt (Svart). Har planerat att tvätta av fasad med Jotun (3 i 1) men tror ni jag behöver behandla det med något annat efter det, innan målning? Är osäker på vad för färg ägarna innan använde men ser ut som någon täcklasyr eller liknande.

Tacksam för att hjälp jag kan då.

Se bifogade bilder.

• Träpanelvägg med gula markeringar och en vit ventilationsgrill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trävägg på byggnad, snö, inga fönster, dimmig himmel, tre svarta ljushållare, luftventil, avsågad trädstubbe.
    Skapa konto
  • Trävägg utomhus med horisontella plankor, några fläckar och snörester vid botten.
    Skapa konto
  • Trä textur, bruna plankor, vertikala linjer, slitet, möjliga golv- eller väggbeklädnad, ingen synlig person.
    Skapa konto
  • Trägolv utomhus med gula fläckar och metalldetalj i hörnet.
    Skapa konto
Redigerat:
k.banks k.banks skrev:
Hej alla!

Jag skulle behöva råd om jag behöver förbehandla min ytterpanel på mitt fritidhus inför målning med Jotun Demidekk Ultimate Helmatt (Svart). Har planerat att tvätta av fasad med Jotun (3 i 1) men tror ni jag behöver behandla det med något annat efter det, innan målning? Är osäker på vad för färg ägarna innan använde men ser ut som någon täcklasyr eller liknande.

Tacksam för att hjälp jag kan då.

Se bifogade bilder.
Ser ut som vår stuga innan målning. Jag tvättade med målartvätt och använde sen täcklasyr på det.

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Ser ut som vår stuga innan målning. Jag tvättade med målartvätt och använde sen täcklasyr på det.
ok, tack då borde det fungera med täckfärg också:)

Svart på tunn liggande panel kan bli problem. Solen kan bränna sönder bräderna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.