Har en gammal ladugård hemma på gården som stått tom i många år nu som jag tänkte fixa iordning till lite festlokal istället.
Problemet är väl att det är lite mögel eller nå liknande på väggar och tak. Golvet är gjuten betong och väggarna är putsade cementblock och taket är putsat.
Är det bara att borsta rent så gott det går och måla över eller hur går jag till väga? Känns som det är målat med kalkfärg.
Problemet är väl att det är lite mögel eller nå liknande på väggar och tak. Golvet är gjuten betong och väggarna är putsade cementblock och taket är putsat.
Är det bara att borsta rent så gott det går och måla över eller hur går jag till väga? Känns som det är målat med kalkfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
tvätta rent på normalt vis. Nån speciell sanering för mögel lär inte behövas. Är förutsättningarna rätt så kommer det ju att mögla igen oavsett. Så ska du göra det trevligare så lär man ju åtgärda problemet med att det är fuktigt.
Jag kommer spruta en källarvåning med Bensaltensid i sommar. Finns en hel del skrivet om det ämnet här på forumet. (Har blandat det i färg förr mot mögelpåväxt med lysande resultat.)
Kanske kan det funka för ditt syfte oxå?
Kanske kan det funka för ditt syfte oxå?
Produkter som diskuteras: "Bensaltensid"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 499 kr inkl moms
Läs mer
Möglet som finns är nog gammalt sen det varit grisar inne för runt 30 år sen. Har slängt in nån gammal soffa och sånt där som inte har möglat så ventilationen räcker till iaf.
Är väl mest den instängda lukten jag skulle vilja ha bort så gott det går.
Är väl mest den instängda lukten jag skulle vilja ha bort så gott det går.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden