4 070 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Målning av fönster i bostadsrätt
Jag ska snygga till våra fönster lite i vår lägenhet. Men vad ska jag använda för färg?
Det är insidan som ska målas. Sen ska jag måla den ytan mellan fönstrerna som är synlig. (Det är delbart tvåglasfönster) Alltså det som syns med ögat när fönstret är stängt.
Behövs det verkligen högblank fönsterfärg för detta? Förenigen har ansvar för utsidan av fönstrerna.
Sen tänka jag måla insidan av fönsterkarmen. Vad för slags färg där?
Jag tänker alltså bara måla så det ser snyggt ut innifrån. Alla fönster är i dåligt skick och det är föreningens uppgift att byta dem någon gång.
Det är insidan som ska målas. Sen ska jag måla den ytan mellan fönstrerna som är synlig. (Det är delbart tvåglasfönster) Alltså det som syns med ögat när fönstret är stängt.
Behövs det verkligen högblank fönsterfärg för detta? Förenigen har ansvar för utsidan av fönstrerna.
Sen tänka jag måla insidan av fönsterkarmen. Vad för slags färg där?
Jag tänker alltså bara måla så det ser snyggt ut innifrån. Alla fönster är i dåligt skick och det är föreningens uppgift att byta dem någon gång.
En högblank färg behövs verkligen inte. Det ser bättre ut med en halvblank färg(glans 40).
En vattenspädbar snickerifärg är smidigt att arbeta med och torkar fort.
Har du vita fönster målas dessa i den vita nyansen S0502-Y.
En vattenspädbar snickerifärg är smidigt att arbeta med och torkar fort.
Har du vita fönster målas dessa i den vita nyansen S0502-Y.
Klicka här för att svara