Försökte hitta tidigare trådar i samma ämne men hittade tyvärr inga.
Är det någon här som målat fogarna och med vilket resultat?

med bra resultat tycker jag. Det är 10 år sedan jag lade mitt keramikgolv i kök, hall,
grovkök och garderob, ca 60 kvm. Färg, något ljus terrakotta, så jag färgade fogbruket i samma kulör. Men efter något år så tyckte jag att fogen såg "torr" ut mot plattornas blanka yta. Jag letade länge och väl efter något att just måla fogerna med, och fann Beckers Betongolja färglös. Använde en flat pensel 50mm bred som jag lät fogen styra när jag la på färgen. Kan tyckas vara ett ödesjobb, men nä det tar inte så lång tid. Så var det då tid för golven i toa och bad, där jag har vita!! foger, som snabbt blir smutsiga och missfärgade. Har endast målat fogerna i toan då det visade sig att betongoljan gulnade något (väldigt lite, men synbart) så badrummet får vänta tills jag hittat på något annat. Är nöjd med resultatet i övrigt.

Smart är jag som bara sökte på "måla fogar" ;)

Tack för hjälpen

//Angelica, vars sambo tycker att hon ska skaffa sig ett eget konto här! :D

I vårt gamla hus som vi sålde hade vi ljusblått kakel och vita fogar. Efter drygt 20 år var fogarna i duschhörnet inte så snygga längre! Så jag skurade dem noga och sen målade jag det som fortfarande var fult med vit fogfärg.

Det blev verkligen snyggt, men tyvärr tyckte jag inte att det höll sig fräscht så länge.

(Badrummet behövde ändå renoveras pga golvet, vilket vi påpekade.)

/EB

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.