Hej!
Jag monterar golvisolering på träbjälklag och använder trossbottenskivor i fibercement. Det kan bli fuktigt under huset trots att den står ganska högt över marken på stolpar. Är det en bra idé att måla fibercementskivorna innan montering för att minimera genomträdning av fukt in i konstruktionen? Blir den befintlig fukten i så fall blir fångat mellan trossbottenskivorna och ångspärren under golvet?