Hej!

Jag monterar golvisolering på träbjälklag och använder trossbottenskivor i fibercement. Det kan bli fuktigt under huset trots att den står ganska högt över marken på stolpar. Är det en bra idé att måla fibercementskivorna innan montering för att minimera genomträdning av fukt in i konstruktionen? Blir den befintlig fukten i så fall blir fångat mellan trossbottenskivorna och ångspärren under golvet?
 
Nej. Skivorna ska kunna andas så att eventuell fukt kan torka ut annars kommer du får stora problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.