Vi har ett tegelhus som är målat för ganska många år sedan. Nu vill vi fräscha upp huset och funderar på att måla igen.
Huset är målat med Pitong färg idag och det smiter lite. Vilken färg skall man använda för att måla om? Har läst lite på Fluggers hemsida och det verkar finnas på det oljefärg som skall gå att använda och silkat färg, vilket är bäst?
 
Lyfter frågan igen.
Har nu forskat vidare kring färg till tegel och enligt Jotun så skall jag använda en Silikonemulsions färg.
Någon som har erfarenhet av att måla med denna färg på tegelhus.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.