Jag vill gärna ha en målad yta som stänkskydd i vårt nya kök. Kan man måla direkt på gipset då? Det är vid diskbänken det gäller. Jag tycker att glas blir för dyrt. Nån speciell färg som krävs? Det är ju nästan bara risken för vattenstänk som finns där.