Har gjort en liten tabbe, gör först tänk sen grej. Målade slamfärg på grundmålad panel. Tänkte låta det vara eftersom det sitter på baksidan av ett uthus och inte kommer synas. Ruggade upp ytan med stålborste innan jag målade. Tänkte bara kolla om någon vet vad konsekvensen kommer bli. Är det så att jag kommer få måla om varje år eller är det bara låta det regna av och sen rengöra och måla med annan färg?
 
Det kommer förmodligen fästa jättedåligt mot underlaget. Risken är att färgen lossnar ganska snabbt. Som tur är kan du måla över med annan färg tex demidekk om du borstar bort slamfärgen och allt som sitter löst.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.