nikasp
M matswalker skrev:
Har bara blandat in en tesked Yes i cirka 8 liter vatten och det har gått bra ta bort alger. Vet inte hur fort det växer på igen. Men det varierar nog över landet.
Precis, det går jättebra att tvätta men ger inget skydd mot påväxt och dödar förmodligen inte av allt heller även om det ser rent ut. Med tanke på hur stort jobb det är så kan det vara värt att betala några hundra för köpe-tvättmedel. Tycker jag.

nikasp nikasp skrev:
Precis, det går jättebra att tvätta men ger inget skydd mot påväxt och dödar förmodligen inte av allt heller även om det ser rent ut. Med tanke på hur stort jobb det är så kan det vara värt att betala några hundra för köpe-tvättmedel. Tycker jag.
Jo ska man skydda för påväxt det blir en annan sak. Jobbade på 70-talet på fabrik som gjorde båtfärg.
Där var det mycket som är förbjudet idag i färgen.
Växte på gjorde det men väldigt lite.

nikasp nikasp skrev:
Jag kan svara nej på det. Det kommer relativt snabbt att komma tillbaka påväxt men blir rent ett par år. Skulle inte vilja måla på en sådan yta, även stor skillnad i hur sträv ytan känns så förutom mögel och alger så gissar jag att färgen sitter bättre också.

Takfoten och hela garaget var tiptop rent för två år sedan, här efter jag lagt på Alcros medel och skrubbat:
[video]
Vilken härlig färg! Vad heter den gröna?

nikasp
N New_options skrev:
Vilken härlig färg! Vad heter den gröna?
Oj, ingen Aning. Det var nån Alcro men tyvärr slängt burkarna. Jag är ingen grönt-hus-kille så vi målade om till grått med vita knutar efter den där tvätten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.