Jag har två väggar som renoveras. Den första är i källaren, betong som är spacklad med vanligt spackel. Den är ganska slät. På den ska det tapetseras en tapet som är en bild. En sk bildvägg. Jag antar att varje minsta grej kommer synas. Därför funderar jag på att först klistra något jag köpte, det kallas för målarfilt. Vet ej var eller när det ska användas? Verkar vara någon form av glasfiber.
Kan det vara lämpligt där?
Vägg två är mer grov. Där ska det dit vanlig standardtapet. Och resultatet är inte lika noga.
Det är en betongvägg som jag betongspacklat. Dock finns det ganska stora sprickor och dylikt.
Därför funderade jag på ett underlag som de kallar renoveringsduk. Finns på jem o fix.
Det verkar vara mer av papper?
Kan det vara lämpligt? Eller målarfilt där med? Rummet är 3x3 meter och i källaren / garaget.